فرماندار شهرستان پارس آباد از ايجاد پرورش ماهیان اوزون برون و فيل ماهي براي اولين بار در اين شهرستان مرزي خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۴۸۰۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، اكبر صمدي در حاشيه بازديد از پروژه پرورش ماهی در پارس آباد با بیان اینکه در این شهرستان 39 مزرعه گرم آبی و 4 مزرعه سرد آبی در حال فعالیت هستند گفت: در اين راستا شهرستان پارس آباد در سال گذشته با تولید يك هزار و 773 تن ماهی گرم آبی رتبه اول را در استان کسب کرده است.

وي افزود: اقلیم و شرایط مناسب جوی حاکم در پارس آباد موجب شده تا برای اولین بار در سطح استان انواع ماهیان خاویاری، اوزون برون یا فیل ماهی در این شهرستان پرورش داده شود که با استحصال از خاویار آنها و همچنین احداث مرکز تکثیر صنعت آبزی پروری در این منطقه گسترش خواهد یافت.

فرماندار پارس آباد گفت: امسال در کانال های آبیاری اين شهرستان 240 هزار قطعه بچه ماهی سفید رها سازی شده است كه که جا دارد از فعالان این عرصه حمایت شود.

در اين بازديد مدیر کل شیلات استان اردبیل نیز با بيان اينكه چهار گونه ماهی گرم آبی از گونه آمور، کپور، فیتوفاک و کله گنده داریم که از هر چهارگونه گونه در پارس آباد پرورش داده می شود، گفت: پیش بینی می شود امسال يك هزار و 850 تن ماهی گرم آبی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

واعظی خاطرنشان كرد: ماهیان گرم آبی در اردیبهشت ماه سال جاری در مزارع رها سازی شده بود که برداشت آن در شهرستان پارس آباد از اول آبان شروع و تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.



ارسال نظرات