مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گرمی:

سالانه 600 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در گرمی بکار گیری می شود

سید نورالدین شارعی گفت: سالانه 600 دستگاه ماشین آلات کشاورزی عملیات کاشت بیش از 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی را انجام می دهند.
کد خبر: ۸۷۸۴۸۳۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

سیدنورالدین شارعی،‌ مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گرمی در مصاحبه و گفتگو با خبرنگار سیفار با بیان اینکه سالانه 600 دستگاه ماشین آلات درکار کشت و زرع در گرمی بکارگیری می شود، گفت: همه ساله با آغاز عملیات کشت؛ بازدید فنی از دستگاهها و ماشین آلات در شهرستان آغاز می شود و بدین ترتیب با هماهنگی و توصیه مسئولین مراکز به کشاورزان بخصوص تراکتورداران حرفه ای. جهت تنظیمات دقیق دستگاههای کاشت و بهره گیری از تجارب و دانش کارشناسان به مراکز مراجعه می کنند تا نحوه استفاده اصولی همراه با توصیه های فنی به کشاورزان آموزش داده شود.

وی افزود: بالغ بر 600 دستگاه ماشین کاشت،عملیات کاشت بیش از 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی را برعهده دارند که تنظیمات دقیق و اصولی این ماشین ها علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در میزان بذر کشت شده باعث تناسب تراکم بوته ها و در نهایت عملکرد حداکثری در پایان فصل برداشت را در پی خواهد داشت

شارعی همچنین در پایان ضمن قدردانی از مسئولین ادامه داد امسال با تخصیص سه دستگاه ریزکشت کلزاکار به این مدیریت، بیش ازیک هزار و 400هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت کلزا رفته که از وضعیت رشد فوق العاده مناسبی برخوردارند.

ارسال نظرات