ظرفیت گردشگری دریاچه گیلارلو کمتر از پل معلق نیست

فرماندار مغان به همراه مسئولان دستگاه های دولتی، از وضعیت منطقه نمونه گردشگری گیلارلو و طرح پایاب دریاچه گیلارلو بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات آن ها قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۸۴۸۳۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از سیفار، ابراهیم امامی در بازدید از وضعیت منطقه نمونه گردشگری گیلارلو و طرح پایاب دریاچه گیلارلو گفت:این مجموعه می تواند گرمی را مقصد گردشگری در سطح استان بکند و پیگیری وضعیت آن باید در اولویت دستگاه های شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه دریاچه گیلارلو یک امتیاز منحصر بفرد برای شهرستان است، افزود:این مجموعه ظرفیت توسعه ورزش های آبی، محل های اقامتی و شهربازی را دارد وبا توجه به کمبود های گرمی در حوزه گردشگری،اولین حرکت در این حوزه با استقبال مردم همراه خواهد بود.

مقام عالی دولت در مغان بیان کرد: برای این مجموعه دو راهکار در نظر داریم کهراهکار اول ما واگذاری کل مجموعه به یک سرمایه گذار قدرتمند است وایجاد زیرساخت از سوی دولت و واگذاری جداگانه طرح ها به متقاضیان راهکار دوم ما برای این منطقه است.

ویخواستار رفع موانع و مشکلات حقوقی منطقه نمونه گردشگری گیلارلو شد و گفت:دریاچه گیلارلو استعدادی کمتر از پل معلق ندارد و این منطقه نمونه گردشگری می تواند شمال استان را پوشش داده و گرمی را یکی از مقاصد گردشگری کند.

فرماندار مغان همچنین در بازدید از طرح پایاب سد گیلارلو گفت:این پروژه با اعتبار یکصد و پنجاه میلیارد ریال در قالب تعاونی به صورت ۸۵درصد سهم دولت و ۱۵درصد با مشارکت خود مردم در حال اجرااست.

امامی با بیان اینکهفاز اول این پروژه به مقدار ۴۰۰ هکتار زمین به طول شش کیلومتر لوله گذاری شده است، تصریح کرد:سالیانه مقدار ۲٫۱۷ میلیون مکعب آب از سد گیلارلو برای این پروژه در نظر گرفته شده است.



ارسال نظرات
آخرین اخبار