بسیج جامعه زنان به عنوان یک جزئی از جامعه ی اسلامی ایران همواره در بخش های متعددی فعالیت داشته است.نقش زن در اقتصاد مقاومتی، حفظ بنیان خانواده و فرهنگسازی بر کسی پوشیده نیست، حضور حوزه ها و پایگاه های بسیج خود تاثیر بسزایی در ساماندهی و شناسایی زنان فعال و مستعد در زمینه های متعدد در سطح استان است.
کد خبر: ۸۷۸۴۸۳۴
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان، «بسیج جامعه زنان» به عنوان گسترده ترین تشکل قانونمند جامعه زنان ایران اسلامی به لحاظ دارا بودن شاخص های متعالی همچون فراگیری و جامعه گستر بودن، انعطاف پذیری، اثر بخشی، پویا و هدفمند بودن، قابلیت ایجاد وحدت و عزم ملی، همچنین حفظ و ارتقاء کرامت و منزلت زنان ایران اسلامی، تمامی ظرفیت های موجود در بستر جامعه را دارا است ؛به گونه ای که با ساماندهی و سازماندهی ساختار و نظامات حاکم بر حرکت مجموعه بسیج خواهران در ابعاد مختلف و عرصه های گوناگون و به عنوان پشتوانه فکری در حوزه مسایل زنان ضمن فضا سازی لازم و ایجاد جو غالب ارزشی در جامعه و تأثیر گذاری مطلوب بر نهاد مقدس خانواده به نقش آفرینی و  ایجاد تحول در نوع نگرش جامعه نسبت به مقام، جایگاه و منزلت زن و خانواده بر اساس نگرش های اسلامی و دیدگاه های امام راحل و مقام معظم رهبری  می پردازد.
بسیج جامعه ی زنان به عنوان یک جزئی از جامعه ی اسلامی ایران همواره در بخش های متعددی فعالیت داشته است.نقش زن در اقتصاد مقاومتی، حفظ بنیان خانواده و فرهنگسازی بر کسی پوشیده نیست.حضور حوزه ها و پایگاه های بسیج خود تاثیر بسزایی در ساماندهی و شناسایی زنان فعال و مستعد در زمینه های متعدد در سطح استان است.
برای مثال در حوزه ی هنر های دستی و حفظ اصالت های کرمان می توان به نقش زنان بسیجی کرمان در آموزش پته و گلیم یاد کرد؛ از جمله :
بانوی بسیجی مهوش وحدتی که علاوه بر آموزش هنرهای دستی در زمینه ی کارآفرینی قدم های بسیاری برداشته است.
بانوی ۴۲ ساله ی کرمانی از جمله بانوانی است که سعی کرده در طول سال ها تجربه و جمع آوری اطلاعات درست و دقیق از قالی و پته ی کرمان برای احیا و اصلاح این دو هنر ارزشمند قدم بردارد، هر چند که این خود یک اقتصاد مقاومتی است.
 در زمینه ی اقتصاد وجود کارگاه های خانگی از ترشی سازی تا قاووت ، تولیدی لباس تا کیف چرم هریک خود گویای همت بانوان بسیجی کرمانی است.
هما بانوی کرمانی و فعال اقتصاد مقاومتی در عرصه مشاغل خانگی است. او می گوید با وجود مشغله های زندگی و شغل اولی که دارم باز هم برای کمک به اقتصاد خانواده و خودکفایی کشورم در زمینه تولید ترشیجات خانگی نیز فعالیت دارم.
 او ترشی، انبه و قاووت را به ۴ کشور آمریکا، امارات، عربستان و عراق صادر می‌کند و  به گفته ی خودش چون یکی از ابتکارعملش در کار این بود که ریشه کاسنی و قاووت را مخلوط کرده، آمریکایی‌ها خیلی از آن خوششان آمده است.
آموزش هنرهای گلیم بافی و حصیر بافی در جهت اقتصاد مقاومتی در جنوب استان از مهم ترین اقدامات بسیج جامعه ی زنان استان بوده است.
دعوت از اساتید و سخنوران در زمینه های فرهنگی، همسرداری و تهدیدات جنگ نرم در پایگاه های مختلف از جمله محلات خود گویاس تلاش بسیج جامعه ی زنان در حفظ کیان خانواده است. از جمله فعالیت های فرهنگی در این زمینه  می توان به ترغیب زنان جهت عدم استفاده از ماهواره و جمع آوری ماهواره ها در قالب گروههای جهادی اشاره کرد.
بسیاری از پایگاه ها در محرومیت زدایی تلاش و همت فروان داشته از جمله پایگاه شهدا که با کمک حلقه های صالحین خود و در شناسایی محرومین محله ی خود گام برداشته و در جمع آوری جهیزیه و برگزاری ازدواج آسان قدم برداشته است.
همچنین در کنار اردوهای جهادی نوروز و تابستانی که طبق روال همه ساله برگزار می گردد؛ دختران دانشجویان بسیجی شهر کرمان هر دو هفته یکبار در روزهای جمعه به حاشیه شهر رفته و در حوزه های پزشکی، دندان پزشکی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی، هنری، مذهبی، ورزشی، پرستاری و مامایی، غربالگری و مشاوره به خدمات دهی به مردم مناطق محروم می پردازند تا فرصتی باشد برای نشاندن لبخند بر لبِ محرومان.
در کنار اعزام گروههای پزشکی و دندان پزشکی به مناطق محروم تیم های دامپزشکی نیز در برخی فصول سال صورت می گیرد؛ بانوان بسیجی پیشگامان این اقدامات هستند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات