مسابقات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی بسیج و انتخاب پهلوان سال 95 بسیج روزهای پنچ شنبه و جمعه 11 و 12 آذر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۸۸۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، نورالله هدایتی رئیس انجمن زورخانه ای و پهلوانی بسیج گفت: رقابت های ورزش های زورخانه ای و پهلوانی بسیج در دو رشته هنرهای فردی و کشتی پهلوانی و همچنین انتخاب پهلوان سال 95 بسیج از پنج شنبه 11 آذر به مدت 2 روز به میزبانی تهران برگزار می شود.

هدایتی با اشاره به اینکه تاکنون 15 استان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند، افزود: در این رقابت ها در رشته هنرهای فردی شرکت کنندگان در ماده های چرخ، چرخ تیر، چرخ چمنی، سنگ، کباده، دو میل بازی و سه و چهار میل بازی در رده سنی جوانان با هم مسابقه می دهند.

رئیس انجمن زورخانه ای و پهلوانی بسیج اظهار داشت: در کشتی پهلوانی هم که در رده جوانان برگزار می شود، کشتی گیران در وزن های 50 تا 60 کیلوگرم، 60 تا 70 کیلوگرم، 70 تا 80 کیلوگرم، 80 تا 90 کیلوگرم و مثبت 90 کیلوگرم با هم رقابت می کنند.

وی همچنین از انتخاب پهلوان سال 95 بسیج در این مسابقات خبر داد و خاطر نشان کرد: برای انتخاب پهلوان برتر سال 95 بسیج، رقابت های کشتی پهلوانی در رده بزرگسالان و با حضور پهلوانان نامدار کشور در سطح بالایی برگزار می شود.

هدایتی با بیان اینکه وزن کشی مسابقات چهارشنبه 10 آذر برگزار می شود، افزود: رقابت های هنرهای فردی در زورخانه شهید فهمیده و کشتی پهلوانی در سالن هفتم تیر تهران برگزار می شود.

 رئیس انجمن زورخانه ای و پهلوانی بسیج هدف از برگزاری مسابقات را ترویج و توسعه ورزش ملی پهلوانی عنوان کرد و گفت: ورزش های پهلوانی و زورخانه ای از ورزش های ملی کشورمان هستند و توسعه این ورزش ها در برنامه های سازمان ورزش بسیج قرار گرفته است.  
ارسال نظرات