واردات نفت کره جنوبی از ایران در سه ماهه سوم سال جاری میلادی برابر با فصل تابستان ۱۴۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۲۹.۸ میلیون بشکه رسیده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۹۴۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که کره جنوبی خرید نفت خام خود از کشورهای خاورمیانه و از جمله ایران را افزایش داده و مصرف داخلی این کشور نیز به لطف کاهش قیمت نفت افزایش داشته، واردات نفت خام این کشور در سه ماهه سوم امسال نسبت به یک سال قبل 3.9 درصد افزایش داشته است.

بر اساس اعلام وزارت انرژی کره جنوبی، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان در بازه زمانی جولای تا سپتامبر، 270.4 میلیون، معادل 2.94 میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال 2015، 260.3 میلیون بشکه بوده است.
در حالی که رقابت بین عرضه کنندگان نفت در خاورمیانه افزایش یافته و این به کاهش قیمت ها کمک کرده است، سئول در این مدت 239.2 میلیون بشکه نفت خام از خاورمیانه وارد کرده که 15.8 درصد بیشتر از یک سال قبل بوده است. این گزارش حاکی است، واردات نفت کره جنوبی از ایران در سه ماهه سوم امسال 147.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به 29.8 میلیون بشکه رسیده است.
ارسال نظرات