خبرهای داغ:

40درصد زنان در فلسطین اشغالی از خشونت رنج می برند

نتایج تحقیق جدید دانشگاه بن گوریون حاکی است که حدود 40 درصد از زنان 16 تا 48 ساله در سرزمین های اشغالی از خشونت های جسمی، روحی و زبانی شریک زندگی خود رنج می برند.
کد خبر: ۸۷۸۴۹۵۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، به نقل روز یکشنبه نشریه صهیونیستی تایمز اسرائیل، نتایج این تحقیق همزمان با روز بین المللی حذف خشونت علیه زنان که از طرف سازمان ملل پنج آذر ماه (25 نوامبر) تعیین شده، منتشر شده است.
این نخستین تحقیق از نوع خود در سرزمین های اشغالی است که ابعاد خشونت علیه زنان و ارتباط بین خشونت و بهداشت جسمی و روانی زنان را نمایان می کند.
در این تحقیق با یکهزار و 401 زن 16 تا 48 ساله گفت وگو شد و 10 پرسش در مورد خشونت جسمی، روحی، زبانی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین کنترل از سوی شریک زندگی شان در اختیار آنها قرار گرفت.
نتایج این بررسی نشان داد که چهار ممیز 6درصد از زنان از خشونت فیزیکی، 28 ممیز 6درصد از خشونت زبانی یا روانی و 26 ممیز یک درصد از خشونت اجتماعی یا اقتصادی رنج می برند.
در این میان، زنان عرب ساکن سرزمین های اشغالی در مقایسه با صهیونیست ها، خشونت های بیشتری را گزارش کردند.
خشونت علیه زنان، یک مساله مهم در زمینه بهداشت عمومی است که پیامدهای متعددی را برای سلامت جسمی و روحی زنان و فرزندانشان در پی دارد.
برآورد سازمان بهداشت جهانی حاکی است که از هر سه زن در سراسر جهان، یک نفر در طول زندگی خود قربانی خشونت خواهد بود.
خاورم**9109**1010
مترجم: نیره مجیدی راد* انتشار دهنده:حسن معظمی
منبع: ایرنا
ارسال نظرات