عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج» تشریح کرد:
یوسفیان‌ملا گفت: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه کلید حل مشکلات اقتصادی موجود در جامعه است اما متأسفانه عدم توجه دولت به این مقوله، بحران های اقتصادی را در کشور روزبروز تشدید کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۹۸۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸

عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی در دولت یازدهم، اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم اینکه ارزانی دلار، یکی از وعده های انتخاباتی دولت بود، شاهد افزایش قیمت آن و کاهش ارزش ریال در سه سال اخیر بودیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده این مشکلات به وضعیت اقتصادی و گردش مالی کشور باز می گردد، تصریح کرد: سیاست های نادرستی که دولت در بخش های اقتصادی کشور به کار گرفت، باعث شده تا هر روز رکود موجود تشدید و واحدهای صنعتی و تولیدی بیشتری به تعطیلی کشیده شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: هرچه میزان تولید در کشور کاهش پیدا کند، طبیعتا ما باید اجناس و کالاهای مورد نیازمان را از کشورهای دیگر وارد کنیم که این کار نیاز دولت به ارز را افزایش می دهد. همین موضوع زمینه ای برای افزایش قیمت ارز و بخصوص دلار می شود.

یوسفیان‌ملا با اشاره به ناتوانی دولت در کنترل بازار ارز، گفت: دولت صراحتا اعلام می کند که نفت را پیش فروش کرده است، این نشان می دهد که قرار نیست ارزی به خزانه دولت اضافه شود، و سودجویان بازار ارز با اطلاع از این موضوع، تلاش می کنند تا نرخ ارز رو به افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یکسان سازی نرخ ارز کمک بسزایی در کاهش مفاسد اقتصادی دارد، افزود: متأسفانه دولت ابزار و توان یکسان سازی نرخ ارز را ندارد و این نتیجه استفاده از همان سیاست های غلط اقتصادی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توجه به تولید ملی را کلید حل این مشکل خواند و تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب آن را برای ما معرفی کردند یک شعار نیست، بلکه کلید حل مشکلات اقتصادی موجود در جامعه است که متأسفانه عدم توجه دولت به این مقوله، بحران های اقتصادی را در کشور روزبروز تشدید کرده است.

ارسال نظرات