چهلواره نقاشی نقش شعور زنجان با مشارکت خانه هنرمندان برای سومین سال متوالی و با حضور هنرمندان این عرصه برگزار شد، تبدیل به برنامه فراگیر فرهنگی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۵۰۴۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری زنجان با بیان اینکه هر سال کیفیت و غنای برگزاری این برنامه افزایش می یابد، گفت: امیدواریم فراگیری برگزاری این برنامه مهم فرهنگی افزایش یابد. در روز اربعین افرادی که نتوانستند با پای پیاده به زیارت بروند با آثار هنری خود در صدد جبران هستند.

سید سعید صفوی اربعین را نقطه عطفی در تاریخ تشیع نامید و افزود: امیدواریم با تکرار هر ساله این برنامه شاهد ارائه آثار فاخر و مناسب هنری در این بخش باشیم.

وی حضور هنرمندان در کنار هم برای خلق آثار هنری را ارزشمند برشمرد و خاطر نشان کرد: حضور همه هنرمندان شهر را در این برنامه ارج می نهیم. این حضور برای ارائه اثر فاخر هنری-مذهبی ارزشمند است.

صفوی گفت: امیدواریم با حضور هنرمندان شاهد خلق اثار غنی و ارزشمند با موضوع اربعین و عاشورای حسینی باشیم. حضور هنرمندان با محوریت سرور و سالار شهیدان در فضای فرهنگی کارخانه کبریت سابق گویای تلاش جمعی عرصه هنر برای ادای احترام به امام حسین(ع) دارد.

معاون شهردار زنجان به اهمیت حوزه هنر و فرهنگ اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در باب اهمیت فرهنگ بارها تاکید کرده اند و فرهنگ را از اقتصاد نیز مهم تر تعبیر کردند.

وی اهمیت مسائل فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی را یادآور شد و تاکید کرد: باید به مسئله فرهنگ توجه بیشتری کرد چرا که موجب کاهش هزینه ها و مشکلات اجتماعی می شود.

ارسال نظرات