معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی:

اجرای بیش از دو هزار طرح اشتغال برای مددجویان آذری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اعلام اینکه دو هزار و 49 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 233 میلیارد ریال در هشت ماهه امسال اجرا شده،گفت: از این تعداد 492 طرح از محل اعتبارات امدادی، یک هزار و 546 طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها و 11 طرح نیز به صورت تلفیقی بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۰۸۴
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامحسین پورمناف با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های اشتغال 48 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی هزینه شده،تصریح کرد: در هشت ماهه امسال 179 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغال پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح های اشتغال اجرا شده شامل 159 طرح کار انگیزی، 743 طرح توان افزایی، یک هزار و 147 طرح خودکفائی و 207 طرح تبدیلی بوده است.

پورمناف تصریح کرد: از مجموع طرح های اجرا شده 82 طرح در بخش کشاورزی، 678 طرح در دامپروری، 649 طرح در صنایع دستی و 640 طرح نیز در بخش خدمات هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 28 هزار طرح جاری، تحت نظارت کمیته امداد استان است، اظهارکرد: طی هشت ماهه امسال برای 735 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کاریابی شده که از این تعداد 480 نفر زن و بقیه مرد هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان، رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق ایجاد فرصتهای شغلی با استفاده از تسهیلات اشتغال عنوان و بیان کرد: يكي از اهداف مهم کمیته امداد ايجاد اشتغال پايدار و هدايت مددجويان به سمت توانمند سازي است.

غلامحسین پورمناف از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به هشت هزار و 743 مددجوی تحت پوشش این نهاد در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی خبر داد و اظهار داشت: توانمند سازی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد به شکوفایی استعدادها و نشاط هر چه بیشتر این قشر می انجامد.

وی از پرداخت یک هزار و 460 فقره وام خود اشتغالی به مددجویان تحت حمایت خبر داد و خاطرنشان کرد: برای پرداخت این تعداد وام مبلغ 203 میلیارد ریال هزینه شده است.

پورمناف تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای،حرفه‌آموزی فرزندان، کاریابی و اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح های اشتغال با هدف توانمندسازی مددجویان انجام می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار