خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم بسیج را سرمایه اصلی دفاع از اسلام و کشور دانست و گفت: امام خمینی(ره) تفکر بسیجی را از تجربه‌های گران‌بهای پیامبر اسلام(ص) الگوبرداری کردند.
کد خبر: ۸۷۸۵۱۰۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
تفکر بسیجی از تجربه پیامبر اسلام(ص) الگوبرداری شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در نشست «نقش و جایگاه بسیج در تقویت روحیه انقلابی» که قبل از ظهر سه‌شنبه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد به سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص) و تقارن آن با هفته بسیج اشاره کرد و خواستار بهره گیری از تجربه‌های گران‌بهای رسول گرامی اسلام(ص) در اداره امور کشور و زندگی شد.

وی افزود: رسول اکرم(ص) منشأ تحولات مختلف در جهان اسلام شدند و حتی پیشرفت و خیزش علمی در جهان غرب پرتوی از آن وجود مقدس است و ایشان، دانش را همگانی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم یکی از تجربه‌های موثر و به یادماندنی دوران حکومت پیامبر اکرم(ص) را استفاده از ظرفیت بسیج دانست و تأکید کرد که حضرت امام خمینی(ره) تفکر بسیج را از زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) الگوبرداری کردند.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: در جنگ‌های دوران پیامبر(ص) چه در زمینه فرماندهی و چه در عرصه نیروهای رزمی از تفکر بسیج استفاده شده است.

وی اخلاص را اولین شاخصه بسیجیان بیان کرد و افزود: کارها فقط باید برای جلب رضای خداوند باشد و در این مسیر نباید به منافع فردی و جناحی توجه کرد.

ایمان قوی و رعایت تقوا از شاخصه‌های بسیجیان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، هوشمندی، ایمان قوی و رعایت تقوا را از دیگر شاخصه‌های بسیجیان برشمرد و تأکید کرد: آگاه بودن، بصیربودن، در صحنه بودن و مدافع حریم اسلام و ولایت بودن از ویژگی‌های بسیجی واقعی است.

وی با بیان اینکه الگوی بسیج در هر جا که وارد شده موفق بوده، اظهار کرد: حزب‌الله لبنان یکی از دستاوردهای تأثیرگذار بسیج است. الگوی بسیج در عراق به موفقیت‌های خوبی دست یافته و در یمن همین تفکر است که در برابر هجمه‌های آل سعود ایستادگی می‌کند.

حجت‌الاسلام اسکندری، بسیج را سرمایه اصلی دفاع از اسلام و کشور دانست و افزود: حتی نیروهای مسلح اگر بخواهند در انجام مأموریت‌ها موفق باشند باید از تفکر بسیج الگو بگیرند.

وی تأکید کرد: بسیج یادگار امام راحل عظیم الشأن است که بازوی قدرتمند مقام معظم رهبری و ولایت محسوب می‌شود و مهم ترین پشتوانه امنیت کشور ما است.

بسیج پایه اصلی پدافند غیرعامل است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، بسیج را پایه اصلی پدافند غیرعامل دانست و با تأکید بر لزوم تقویت این شجره طیبه، بسیجیان را به تقویت بنیه فکری، اعتقادی و معنوی، انجام کارهای مبتکرانه و نوآورانه توصیه کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: امیدواریم این شجره طیبه ریشه‌های عمیق‌تر و شاخه‌های گسترده‌تری در جهان اسلام پیدا کند و همان طور که تاکنون نهضت‌های آزادی بخش در جهان از این موهبت الهی بهره‌مند شدند، امیدواریم روز به روز بر قوت و عظمت آن افزوده شود و کاخ‌های ظلم و ستم به دست بسیجیان مردمی فرو بریزد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها