روحانی اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه اهل سنت خود را مرید اهل بیت و امام رضا(ع) می داند، افزود: مرقد این امام مرجع دلدادگان اهل بیت و مقصد عالمان است.
کد خبر: ۸۷۸۵۲۳۳
|
۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان،شیخ حسین بازماندگان،عضو شورای روحانیت اهل سنت بندرخمیر در گفتگو با خبرنگار ان با اشاره به سالروز شهادت امام رضا (ع) گفت:امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان است که آستان مقدس آن حضرت همواره مورد توجه امت اسلامی قرار دارد لذادر مرام و عقیده اهل سنت محبت اهل بیت واجب است و اهل سنت خود را مرید اهل بیت و امام رضا(ع) می داند.

وی با بیان اینکه بزرگان اهل سنت به جایگاه والای امام رضا (ع) معترفند، اظهار کرد: ما اهل‌سنت افتخار می‌کنیم که بگوییم محبین اهل‌بیت رسول‌خدا(ص) هستیم و اهل‌بیت پیامبراسلام(ص) را از جان شیرین خود بیشتر دوست داریم.

امام جمعه اهل سنت بندر پل تصریح کرد: علی بن موسی وارث امیرالمؤمنین علی و زین العابدین علی است و ایمان و جایگاه و منزلت ایشان باعث شد تا مأمون وی را در امور حکومت شریک کند و ولایت عهدی را به ایشان بسپارد.

وی تاکید کرد: عموم اهل سنت نسبت به حضرت امام رضا(ع) ارادت دارند و با عشق به زیارت ایشان  شرفیاب می­ شوند و مشهد مقدس و مرقد این امام مرجع دلدادگان اهل بیت و مقصد عالمان است.

بازماندگان شناخت بیشتر اهل‌بیت پیامبراسلام(ع) را برای مومنین لازم دانست و افزود:مومنین و مومنات باید این نور را در زندگی خود روشن نگه دارند و خواسته یا ناخواسته نوری را که از مکتب رسول‌خدا(ص) نشات گرفته خاموش نکنند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمین جهان با ایجاد وحدت حول محور بزرگان دین و اهل بیت که از مشترکات مسلمانان است مانع از سوء استفاده دشمنان از فضای التهاب آلود تفرقه شوند.
ارسال نظرات