امام جمعه مشگین‌شهر گفت: متاسفانه تمام برنامه‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود بیشتر با تبلیغات اشرافیگری همراه است و این امر موجب شده است افراد متدین نیز به بهانه‌های مختلف به این سمت کشیده شوند.
کد خبر: ۸۷۸۵۳۷۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

به گزارش روابط عمومی بسیج ، همایش سبک زندگی اسلامی و مبارزه با فساد و اشرافیگری در کانون نرجس شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر ضمن قدردانی از شهردار مشگین‌شهر در مبارزه با فساد و برخورد با جعل کنندگان اسناد در شهرداری گفت: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز از این اقدام شهرداری مشگین‌شهر الگو گرفته و ریشه فساد را در دستگاه‌های اجرایی شهرستان نابود کرده و به مبارزه با آن در جامعه پرداخته شود.

وی افزود: دین اسلام در مراحل مختلف زندگی انسان معارف سازنده ای را برای مردم بیان کرده است به بیان دیگر در دین اسلام هیچ مسئله ای نمانده که اسلام راه سعادت و فلاح را برای انسان‌ها روشن نکرده باشد و این راه حل‌ها توسط انبیاء و امامان برای ما اعلام شده است.

وی ادامه داد: با نگاهی به زندگی مردم عادی متوجه می‌شویم که در زندگی که توسط انبیاء برای ما ترسیم شده است ما راه انحراف را برگزیدیم و این آداب رسوم قومی و قبیله ای که ترویج می شود مبنای دینی ندارد.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: ما باید توجه داشته باشیم تا زندگی ما یک زندگی قرآنی و معنوی باشد و لازمه این کار نیز باید ارزش های دینی را در زندگی خود جاری کنیم و آنچه که غیر ارزش هست در زندگی خود حذف کنیم که ازجمله آنها می‌توان اسراف و تجملگرایی و اشرافیگری اشاره کرد.

وی با اشاره به مراسمات مختلف گفت: اگر امروز به مراسماتی همچون عروسی و ... توجه شود می‌توان تجمل گرایی را در آن دید و تنها چیزی که عاید خانواده‌ها خصوصاً جوانان می‌شود مشکلات است لذا در چنین مراسماتی هیچ گونه اثری از آموزه های دینی دیده نمی شود .

وی با تاکید بر زندگی به سبک اسلامی گفت: زندگی به سبک اسلامی یعنی هر زندگی که در آغاز پی ریزی می‌شود باید با اموزه های دینی همراه شود و یک زندگی مومنانه ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام باوقار گفت: امروز در جامعه ما یک رویکرد تجملگرایی پای کار آمده و این اشرافیگری امروز کاری کرده است که افراد متدین نیز آن را قبول کرده‌اند و به بهانه راحت زندگی کردن دست به تجملگرایی زده‌اند و از دلایل آن می توان نقش رسانه ها در سبک زندگی اشاره کرد.

وی ادامه داد: امروزه تمام فیلم ها و برنام هایی که ساخته می شود در مناطق و مساکن لوکس کار می شود و تبلیغاتی که در رسانه ملی پخش می شود بطور کلی کالاهایی تبلیغ می شود که توسط اقشار متوسط به پایین استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی افراد جامعه بر خلاف موازین اسلامی شخصیت و عزت برخی از افراد را با پول و مادیات آن فرد می شناسند و آن را الگو معرفی می کنند و فرد اشرافیگرا و تجملگرا تمام شخصیت خود را پول می‌بیند.

ارسال نظرات