شهرستان نیر سوگوار رحلت پيامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن (ع)

مردم موحد شهرستان نیر در سالروز ارتحال جانسوز پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت نوه گرامی اش ستاره ای از آسمان ولایت و امامت امام حسن (ع) به سوگ نشستند.
کد خبر: ۸۷۸۵۳۹۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، مردم شهرستان نیر در 28 صفر سالروز رحلت جانگداز پیام آور صلح و دوستی و مهربانی و شهادت دومین پیشوای شیعیان امام حسن (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این شهر و روستاهای اطراف با پوشیدن جامه سیاه و برگزاری آیین های وی‍ژه با نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ فراق پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی (ع) عزاداری کردند.

جمع زیادی از شیفتگان نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) پس از تجمع و عزاداری در مسجد جنت سرای نیر، از مقابل این مسجد تا مسجد جامع این شهر به سینه زنی و عزاداری خیابانی پرداختند.

مردان و زنان شرکت کننده در این آیین با پوشیدن لباس های مشکی حزن و اندوه عشق و علاقه خود را به پیامبر مهربانی و رافت و کریم اهل بیت نشان دادند.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) به همراه هیات های مذهبی پس از عزاداری خیابانی در مسجد جامع نیر تجمع کرده و در ماتم ارتحال جانگداز رسول اکرم (ص) اشک ماتم ریختند و با سینه زنی مراتب ارادت خود را نسبت به اهل بیت (ع) ابراز کردند.

قرائت زیارت از راه دور حضرت رسول اکرم (ص) که با سوز و گداز خاصی برگزار شد معنویت خاصی به این مراسم بخشید.

ارسال نظرات