بخشدار مرکزی نیر گفت: گرایش گردشگران به مناطق بومی و طبیعی بیشتر شده و اقامتگاه بوم گردی، فرصتی مناسب برای توسعه پایدار روستایی است.
کد خبر: ۸۷۸۵۳۹۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، مهدی بخشی بخشدار مرکزی نیر گفت: به منظور ساماندهی اقامتگاه های بوم گردی، حفاظت از فرهنگ سنتی و بومی و افزایش محصولات جدید ﮔﺮدﺷﮕﺮي و اﻳﺠﺎد ﻧﻮع ﺟﺪﻳﺪي از ﻣﻘﺎﺻﺪ و ﺟﺎذﺑﻪ ﻫﺎي ﮔﺮدﺷﮕﺮي تدوین شده است.

وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی در سه سطح 1 و 2 و 3 بر اساس تجهیزات، نوع خدمات، نیروی انسانی، رعایت نکات ایمنی و بهداشت و اصول زیست محیطی درجه بندی می شوند و حداقل تعداد واحد اقامتی برای این اقامتگاه های به ترتیب 4، 6 و 8 به ترتیب برای اقامتگاههای بوم گردی درجه 3، 2 و 1 خواهد بود.

بخشدار مرکزی نیر افزود: این اقامتگاه ها نباید در نواحی خدماتی، تجاری، مسکونی و طرح تفصیلی شهرها ساخته شود و همچنین از محدوده اماکن تولید سر و صدا و تاسیساتی نظیر مراکز آموزشی، نظامی، بیمارستان ها، تعمیر گاه های بزرگ، مدارس و پمپ بنزین به دور باشد.

بخشی تصریح کرد: اهالی محترم روستاها می توانند خانه های سنتی خود را به اقامت گاه بوم گردی تبدیل کرده و از ظرفیت گردشگری و مسافران عبوری که تخمین زده می شود سالانه به حدود 15 میلیون نفر می رسند استفاده کرده و به درآمد پایدار برسند.

وی افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی همراه با فعالیت‌ها و خدماتی که برای شناخت و معرفی بوم انجام می‌شود، در مناطق روستایی و بکر طبیعی یا بافت‌های تاریخی شکل می‌گیرد و توسط خانواده‌های کارآفرین و جامعه محلی علاقه‌مند به گردشگری اداره می‌‌شوند.

لازم به ذکر است که موسسه اعتباری مهرکارآفرین از ساخت و تجهیز این اقامتگاه ها با وام های کم بهره حمایت می کند.

ارسال نظرات