رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه‌های داخلی مجلس:
رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه‌های داخلی مجلس با اشاره به لزوم بررسی کامل حادثه قطار، گفت: نباید از کنار این قضیه به سادگی عبور کرد و حتماً باید اقداماتی صورت گیرد تا این حوادث تکرار نشود.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۲۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، عزت‌الله یوسفیان‌ملا با اشاره به حادثه دلخراش تصادف قطار تبریز ـ مشهد که باعث جان‌باختن و زخمی شدن زائران امام هشتم شیعیان شد، اظهار کرد: به هر حال حوادث در سفر وجود دارد و باید تلاش‌مان این باشد که حوادث را به حداقل برسانیم هر چند قطار یکی از ایمن‌ترین وسایل نقلیه بوده و تردد با آن در سفر از امنیت مناسبی برخوردار است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان‌مان در حادثه تصادف قطار جای تأمل زیاد دارد، تصریح کرد: چرا باید اتفاق دلخراش در سطح کشورمان بیافتد و بعد آن اشتباه انسانی عامل حادثه اعلام شود.

* نباید اطمینان مردم نسبت به وسیله نقلیه قطار سلب نشود

این مسؤول با اشاره به اینکه باید همیشه مجازات متناسب با جرم باشد، ادامه داد: باید هر کسی که گناهی را مرتکب شد با توجه به آن گناه مجازات شود، چنانچه نمی‌توان در این حادثه همه خدمات یک وزراتخانه همانند وزارت راه و شهرسازی را نادیده گرفت البته این حادثه بسیار دلخراش بوده ولی باید مشاهده کرد که میزان تقصیر وزیر راه در این حادثه چقدر است.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه تا جایی که اطلاع دارم وزیر کوتاهی و اشتباه در حادثه تصادف دو قطار نداشته است، یادآور شد: اگر هم اشتباهی در وزارت راه و شهرسازی رخ داده در بدنه آن بوده است ولی بعد از حادثه رئیس راه آهن کشور استعفا داده ولی به هر حال باید این مسئله رسیدگی شده و در راه جبران تلفات و به حداقل رسیدن اتفاقات تلاش زیادی انجام گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان شمال کشور با اعلام اینکه از قبل مسؤولان می‌توانستند جلوی این حادثه هولناک را بگیرند، ادامه داد: حوادث قابل پیش‌بینی نیست ولی شرکت راه آهن ایران باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌داد و تمام مسؤولیت را به عهده یک فرد نمی‌گذاشت که اگر یک فرد اشتباه کند چنین حادثه عمیقی پیش بیاید.

این مسؤول با اشاره به اینکه انتظار دارم تا در این حادثه بررسی کامل انجام شده و مشخص شود که آیا وزیر در این مسئله مقصر است، گفت: در صورت وجود تقصیر وزیر راه و شهرسازی اقدامات مورد نظر انجام شود.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه شرکت راه آهن کشور یک سازمان مستقل است و دخالت وزیر در آن به عزل، نصب و انتصابات باز می‌گردد، گفت: نباید از کنار این قضیه به سادگی عبور کرد و حتماً باید اقداماتی صورت گیرد تا این حوادث تکرار نشده و اطمینان مردم نسبت به وسیله نقلیه قطار سلب نشود.

ارسال نظرات