استاد حوزه و دانشگاه قم

فرهنگ ایثار و شهادت بر مبنای ولایت محقق شده است

حجت الاسلام دکتر مدیحی در یادواره شهدا پایگاه عاشورای شاهرود گفت: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از فرهنگ ناب اسلام و عاشوراست بر مبنای ولایت تحقق یافته است و همین ولایت است که پایه های اسلام ناب را استوار و مستحکم نگهداشته است.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۵۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام دکتر محمد مدیحی در یادواره شهداء پایگاه عاشورای حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد امام رضا(ع) شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت شهادت امام رضا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا با بیان اینکه شهدا ذوب در ولایت و امامت و اسلام ناب محمدی(ص) بودند اظهار کرد: در عصر حاضر شهدا نمونه و الگویی از سالکان مکتب اسلام راستین بودند که با خون و گوشت خود این مکتب را درک کردند و در این راه به بالاترین درجه معرفتی آن دست یافته و با شهادت به دیدار یار شتافتند.

وی افزود: امام رضا(ع) که مهمان ما ایرانیان است در احادیث مختلفی ویژگی مومنان را بیان می کند و بر آن تاکید دارد که حتماً باید کسی که دین دار و مومن است ولایت پذیر باشد و در مسیر ائمه و انبیاء حرکت کند.

مدیحی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان تلاش دارند انحراف در دین ایجاد کنند و ولایت که رکن اساسی اسلام و دین است را از میان بردارند و باید مراقب باشیم و بدانیم که باید چگونه عمل کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از فرهنگ ناب اسلام و عاشوراست بر مبنای ولایت تحقق یافته است و همین ولایت است که پایه های اسلام ناب را استوار و مستحکم نگهداشته و ما در اربعین و پیاده روی شاهد این موج عظیم عاشقان ولایت و امامت هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه برگزاری این محافل و مجالس مروج فرهنگ اسلام ناب و شهادت در جامعه است گفت: نباید از این مجالس غافل شویم و باید تلاش کنیم تا شعائر دینی را در جامعه بسط و گسترش دهیم و مبلغ اسلام ناب باشیم.

وی عنوان کرد: فرهنگ ائمه ما برگرفته از قرآن که کلام خداست می باشد و در این فرهنگ مهربانی و محبت و رحمت و ایثار و از خودگذشتگی است و باید مروج این حسنات در جامعه باشیم.

مدیحی با اشاره به گروه های تکفیری و سلفی و وهابی گفت: این گروه ها برای ضربه زدن به اسلام ناب و مقاومت اسلامی ایجاد شده اند تا اسلام ناب را مخدوش و موج اسلام گرایی را به اسلام ستیزی تبدیل کنند و ما وظیفه داریم روشنگری نماییم و این اسلام را از اسلام ناب جدا و آن را اسلام وهابی و سلفی و انگلیسی و آمریکایی بیان نماییم.

وی ادامه داد: توجه به تقوا و دین مداری راه نجات ما از مشکلات و گرفتاری هاست و باید بدانیم که اگر تقوا داشته باشیم می توانیم از بن بست ها رهایی پیدا کنیم و بر سختی ها چیره شویم و این را تاریخ به ما به خوبی نشان داده است و دفاع مقدس نمونه ای از آن است.

استاد حوزه و دانشگاه قم تاکید کرد: مسلمانی به آداب ظاهری نیست بلکه به اجرای درست احکام اسلام در ظاهر و باطن و تحقق آن در زندگی فردی و اجتماعی است که شهدا اینگونه بودند و الگو و نمونه انسان کامل در عصر حاضر برای حرکت ما در این مدار هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار