شهردار زنجان:

عدم بررسی تقاضاهای مالکان در کمیسیون ماده 5 در صورت انجام تخلف

اگر مالکان واحدهای ساختمانی بر خلاف مصوبات کمیسیون ماده 5 تخلف ساختمانی انجام دهند، تقاضاهای بعدی آن‌ها در این کمیسیون مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۶۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان با اشاره به رویه موجود در استان مبنی بر اینکه اگر مالک واحد ساختمانی مصوبات کمیسیون ماده 5 را اجرا نکند، در مراحل بعد تقاضای مالک مورد نظر در این کمیسیون مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، گفت: طی چند سال گذشته به همین روال عمل شده است.

حبیب یگانه با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات شهرسازی در ساخت و سازها افزود: اجرای این قوانین توسط مراجع ذیربط نظارت می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت یک مجتمع تجاری که یکی از طبقات آن با کارکرد فرهنگی تعریف شده و توسط کمیسیون ماده 5 افزایش طبقات آن رد شده است،اظهار کرد: دلیل رد شدن این افزایش همین تخلف بوده است، چرا که مالک این مجتمع در احداث آن بر خلاف مجوز صادر شده، سطح اشغال چند طبقه را به جای 50 درصد 100 درصد گرفته و بابت این تخلف در کمیسیون ماده 100 جریمه هم شده است.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه پرونده مالک مجتمع مورد نظر واقع در شهرک کارمندان در کمیسیون ماده 5 بررسی شده است، گفت: این کمیسیون به همان دلیل ذکر شده، یعنی تخلف در سطح اشغال طبقات با درخواست مجوز احداث یک طبقه با کارکرد فرهنگی (سینما) مخالفت کرده است.

گفتنی است، موضوع این مجتمع که یک طبقه آن بنا به شنیده‌ها با کارکرد فرهنگی تعریف شده است در نشست‌ شهردار زنجان با نمایندگان مجلس هم مطرح شد و چند نفر از حاضران به شدت به دنبال حل مشکل به وجود برای این مجتمع بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار