خبرهای داغ:
معاون بسیج هنرمندان اصفهان:

نخستین فراخوان خوشنویسی بسیج در اصفهان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان گفت: نخستین فراخوان خوشنویسی بسیج با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و شهدای مدافع حرم در استان اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۷۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الله سلطانی با اشاره به برگزاری نخستین فراخوان خوشنویسی استانی بسیج اظهار داشت: این فراخوان با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و شهدای مدافع حرم توسط سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این فراخوان در 2 بخش افزود: بخش اصلی شامل ارسال آثار در قالب‌های نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نسخ و ثلث است که بسیجیان عضو سازمان بسیج هنرمندان و بسیج مساجد و محلات می‌توانند عکس و یا کپی آثار خود را تا 9 دی به کانون‌های بسیج هنرمندان در شهرستان‌ها و یا سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان ارسال کنند.

معاون فرهنگی، هنری سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان بیان کرد: بسیجیان می‌توانند مقالات خود را در بخش پژوهشی تا 30 دی درباره آسیب‌های وارده به عرصه خوشنویسی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به ظرفیت استان اصفهان در زمینه خوشنویسی تصریح کرد: در سال‌های اخیر، فراخوان و یا جشنواره در حوزه خوشنویسی به صورت استانی و ملی برگزار نشده بود و این نیاز احساس می‌شد که فراخوان خوشنویسی بسیج برگزار شود.

سلطانی گفت: آثار ارسالی در بخش اصلی از 10 تا 15 دی توسط شورای انجمن خوشنویسی استان، به‌گزینی می‌شود و صاحبان بهترین آثار، در کارگاه یک روزه استانی شرکت کرده و آثار خود را زیر نظر اساتید خوشنویسی بازتولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود بستر جشنواره‌های سازمان بسیج به عنوان بستر آموزشی استفاده شود، خاطرنشان کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی قصد داریم شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های مختلف بسیج تقویت و پرورش یابند و با بهره‌گیری از اساتید برجسته، کیفیت آثار تولیدی افزایش‌یافته تا این آثار در بخش رقابتی نیز، توانایی رقابت داشته و آثار فاخری تولید شود.

ارسال نظرات