باقلای توليدي شهرستان طارم علاوه بر مصرف در داخل شهرستان، به شهرستان هاي ديگر استان و ساير مناطق از جمله قزوین، تهران، گیلان و آذربایجان های غربي و شرقي ارسال می شود.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۸۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

به گزارش مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم، در حال حاضر عملیات کاشت محصول باقلا در شهرستان طارم شروع شده و پیش بینی می شود در سال زراعي 96-95 این محصول حدود یک هزار و 550 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان را به خود اختصاص دهد.

علی رضا عماری تصریح کرد: امسال تعداد یک هزار و 340 نفر بهره بردار مشغول كشت و كار محصول باقلا در شهرستان طارم هستند و پيش بيني مي شود كه از مجموع سطح زیر کشت این محصول حدود 4 هزار و 650 تن محصول باقلا خشك برداشت شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اينكه باقلا از خانواده بقولات به شمار می رود و قابليت تثبيت ازت در خاك را دارد، يك محصول ارزشمند در تناوب با ساير محصولات به حساب مي آيد.

عماری با اشاره به اینکه محصول باقلا در شهرستان طارم به صورت خشك و به ميزان جزئي به صورت سبز برداشت مي شود، بیان داشت: برداشت باقلا به صورت سبز در اردیبهشت ماه و برداشت خشک در اواخر خرداد و اوایل تیر ماه انجام مي گيرد.

این مسئول از جمله اقدامات صورت گرفته توسط مديريت جهاد كشاورزي شهرستان طارم در خصوص كشت محصول باقلا را برگزاري كلاس هاي آموزشي، بازديد هاي كارشناسي، تامين نهاده و تنظيم بازار عنوان و اضافه کرد:. یکی از مشکلات عمده بهره برداران این محصول در شهرستان طارم عدم وجود ارقام اصلاح شده متناسب با شرایط این شهرستان می باشد که این مدیریت در سال جاری با هماهنگی مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، اقدام به اجرای طرح مقایسه ارقام باقلا با رقم محلی مورد کشت در منطقه کرده است.

عماری خاطرنشان کرد: باقلای توليدي شهرستان طارم علاوه بر مصرف در داخل شهرستان، به شهرستان هاي ديگر استان و ساير مناطق از جمله قزوین، تهران، گیلان و آذربایجان های غربي و شرقي ارسال می شود.

ارسال نظرات