مسئول بررسی و تحلیل سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان:

بسیج می بایست در عرصه های علمی به سمت تولید دانش حرکت کند

بسیج دانشجویی می تواند به عنوان لیدر و طراح حرکتهای جهادی و انقلابی در همه عرصه ها به خصوص عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ضمن الگودهی به سایر نهادها، قدمهای والا و پر برکتی برای پیشرفت جمهوری اسلامی بردارد.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۸۸
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول بررسی و تحلیل سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، در دید کلی دانشجو به عنوان يكي از مهم ترين سرمايه‌هاي كشور در حال و آينده، نقشي اساسي و تعيين ‌كننده داشته و خواهد داشت.

مهدی افشاری افزود: بسیج دانشجویی می تواند به عنوان لیدر و طراح حرکتهای جهادی و انقلابی در همه عرصه ها به خصوص عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ضمن الگودهی به سایر نهادها، قدمهای والا و پر برکتی برای پیشرفت جمهوری اسلامی بردارد.

وی بیان این که متاسفانه بیشتر نهادهای علمی در کشور تمرکز خود را محدود به برنامه‌های ترویجی و آموزشی کرده اند، اظهار داشت: بسیج نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و با توجه به ماهیت پویایی، سازندگی و پیشرو بودن، بسیج در این عرصه نیز می بایست بیشتر به سمت تولید دانش حرکت کند تا ترویج و نشر آن که البته آن نیز در جای خود لازم است.

این فعال دانشجویی ضمن انتقاد از عدم توجه مسئولین دولتی به ظرفیت های بسیج دانشجویی، تصریجح کرد: آنچه مسلم است به هیچ عنوان همکاری با بسیج و توجه به ظرفیت های آن در حد قابل قبولی نمی باشد، چرا که اگر این همکاری و توجه وجود داشت کشور در دوران تحریم ها دچار چنین مشکلاتی نمی شد.

وی با خاطرنشان کردن فرمایشات مقام معظم رهبری تشریح کرد: جنگ امروز تقابل نظامی نیست، بلکه تقابل در عرصه های فرهنگی و علمی تعیین کننده خواهد بود. لذا اهمیت این موضوع بر هیچ کس بخصوص برای بسیجیان عزیز که به نوعی فرماندهان این عرصه دشوار هستند نباید پوشیده بماند.

افشاری در پایان افزود: سازمان بسیج دانشجویی می تواند در این بخش از طریق برگزاری کارگاه، سمینار، کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری مسابقات علمی در قالب مقاله، وبلاگ نویسی و حمایت از مخترعان نقش آفرینی ارزنده ای را ایفا کند.

ارسال نظرات