خبرهای داغ:
استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به موقوفات صورت گرفته و ضرورت استفاده مناسب از آنها گفت: توسعه گردشگری فرهنگی و مذهبی باید در دستور کار مدیران اصفهان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۹۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،به نقل ازاداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با مدیرکل و معاونان و مدیران ادارات اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان‌های اصفهان با تأکید بر اینکه در این دهه باید موضوع و ابعاد مختلف وقف برای مردم تشریح شود اظهار داشت: درصد بسیاری از مردم با ابعاد وقف و اهمیت آن آشنا نیستند و این دهه فرصت مناسبی است که با برگزاری همایش‌ها و سمینارهای مختلف جایگاه واقعی وقف در اسلام، اهمیت و نتایج آن برای مردم بیان شود.

وی بر لزوم ارائه گزارش عملکرد به مردم تأکید کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌های گردشگری فرهنگی، مذهبی، بازسازی بقاع متبرکه و غیره از سوی این اداره کل صورت گرفته است که باید این تنوع کار، جهت‌گیری‌ها و اقدامات مؤثر که در حال انجام است به مردم گزارش داده شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر امام‌زاده‌ها به مراکز فرهنگی و مهم مذهبی تبدیل‌ شده‌اند گفت‌: اقدامات صورت گرفته در بخش عمرانی در بقاع متبرکه بسیار چشمگیر است و عملکرد بقاع باید به مردم توضیح داده شود تا مردم با عملکرد این اداره کل بیشتر آشنا شوند.

وی بر ارائه برنامه‌های سال آینده و چشم‌انداز فعالیت‌ها نیز تأکید کرد و اظهار داشت: باید برنامه‌های سال آینده برای مردم تشریح شود و در سال آینده اعلام شود که چه مقدار از این برنامه‌ها محقق شده است.

زرگرپور تغییر رویکرد وقف را نیز مهم خواند و افزود: اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که مقابله با این آسیب از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرارگرفته است که موقوفات در این بخش می‌تواند بسیار مفید و اثرگذار باشد.

وی آسیب‌های موجود در حوزه زنان را نیز از دیگر زمینه‌های فعالیت وقف خواند و اظهار داشت: وقف مجموعه‌ای برای زنان بی‌سرپناه کار بسیار ارزشمندی است و می‌تواند از ایجاد بسیاری از مفاسد جلوگیری کند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: ‌ایجاد موقوفاتی برای جلوگیری از بیکاری پاک‌شدگان اعتیاد، وقف پژوهش، فناوری، علم، مدرسه‌سازی، ورزشگاه‌سازی و بیمارستان‌سازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این‌چنین وقف‌هایی باید در جلسات کارشناسی طراحی و از اصفهان آغاز شود و به‌عنوان الگویی برای دیگر استان‌ها به‌کار گرفته شود چرا که بسیار کارساز است.

زرگرپور به گردشگری فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود‌: یکی از متولیان اصلی این بخش اوقاف است و باید با تدوین برنامه‌های متنوع و توسعه این برنامه‌ها گردشگران فرهنگی را جذب کند و در راستای توسعه گردشگری که یکی از محورهای توسعه استان به شمار می‌رود قدم بردارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اوقاف می‌تواند در فعالیت‌های اقتصادی نیز ورود پیدا کند گفت: ‌‌فعالیت‌های اوقاف نباید صرفاً اقتصادی باشد ولی می‌تواند در این بخش نیز اقدامات موثری داشته باشد و مدیریت استان از این امر حمایت خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها