خبرهای داغ:
تشییع پیکرهای شهدای مدافع حرم و حمل تصاویر آنها، خاطره های دلنشینی را در ذهن دوستان و آشنایان و همراهان تداعی می کند.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۲۵
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

سپیده دمی که

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حکایت زمانی که یاران دیرین در شب های عملیات دفاع مقدس، چشم در چشم هم می دوختند، از یکدیگر طلب حلالیت می کردند، در دعاهایشان زمزمه "یا رب یا رب" سر می دادند، وصیتنامه می نوشتند، زیارت عاشورا می خواندند و پس از پایان عملیات، تن های بی سرشان بر می گشت و دوستان را پروانه را به دور اجساد مطهر و بدن های تکه تکه شده می کشاند، حکایتی است شنیدنی که نمونه آن را تنها در وداع عاشورایی یاران سیدالشهدا(ع) می توان سراغ گرفت.

اکنون نیز که حماسه شهدای مدافع حرم در امتداد حماسه سال های دفاع مقدس جاری و ساری است، دوستان و آشنایان و همه آنهایی که چندی پیش لبخند و شکوه حضور شهید مدافع حرم را دیده بودند، با دیدن تصاویر شهید در مراسم تشییع، ناخودآگاه یاد آن لحظات شیرین "با هم بودن" را تداعی می کنند.

سال گذشته انگار همین دیروز بود که در پیاده روی اربعین با شهیدان عشریه و طهماسبی با هم بودیم؛

و انگار همین دیروز بود که شهید سعید سامانلو در موکب به عزاداران خدمت می کرد؛

انگار همین دیروز بود که شهید علی اکبر عربی....از اراک، شهید عبدالصالح زارع.... از شمال، شهید سراجی....، شهید هاشمی....، شهید علیدوست....، شهید مالامیری.....، شهید سید موسوی ناجی....از عراق، شهید سامانلو... ،شهید مکیان...، شهید طهماسبی...، شهید حجت الاسلام قلی زاده... و شهدای جبهه مقاومت در قم بودند و پیکرهای مطهرشان تشییع شد!

سپیده دمی که

همان شهدایی که "تن" را نردبان معراج "جان" ساختند؛ سیم خاردارهای نفس را بریدند، خانه و زندگی را وداع گفتند و در دیار غربت، اجازه ندادند حرامیان به حریم کبریایی اهل بیت(ع) نزدیک شوند؛ و گویی همچنان ندا می رسد: "می گذرد کاروان روی گل ارغوان قافله سالار آن سرو شهید جوان"!

از قاب تصاویر زیبای شهدای مدافع حرم که نامشان زینت بخش هر کوی و برزنی هست و وصیتنامه هایی که گویی با خون نوشته اند، پیام مقاومت و جهاد و پیروی از ولایت تا سپیده دم صبح انتظار به گوش می رسد و هر آینه در انعکاس نگاه شان این پیام مبادله می شود که: "از نگاه یاران به یاران ندا می رسد دوره رهایی، رهایی فرا می رسد"

و اینگونه است که معجزه تصاویر شهیدانی که تا همین دیروز در کنار ما بودند و امروز در جوار رحمت حق آرمیده و نظاره گر رفتار ما هستند، منجر به خیزش خیل عظیم جوانان انقلابی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و حضرت زینب(س) می گردد.

در سال های دفاع مقدس، هر دم که شهیدی تشییع می شد و مردم با دیدن تصویر آن شهید، وی را به یاد می آوردند، موجی از حماسه دفاع از ارزش ها در دل های جوانان موج می زد و بلافاصله در اعزام بعدی، داوطلبان بیشتری آماده اعزام به جبهه ها بودند و امروز، می بینیم حس مسئولیت پذیری و عرق حضور در عراق و سوریه و دفاع از حریم اهل بیت(ع)، مسئولان را از خیل عظیم داوطلبان هم قشرهای جامعه در اعزام به جبهه مقاومت، مستاصل نموده است.

ابوالفضل بمانی


ارسال نظرات
پر بیننده ها