خبرهای داغ:
امام جمعه گلپايگان از ثبت یک روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز فقیه آگاه «آیت الله گلپایگانی» خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۴۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی در ستاد برنامه ریزی بزرگداشت آیت الله گلپایگانی، که در فرمانداری برگزار شد گفت: یک روز در تقویم رسمی و فرهنگی کشور به عنوان روز فقیه آگاه و مرجع بزرگ جهان اسلام «آیت الله گلپایگانی» ثبت خواهد شد.

امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: مراسم بزرگداشتبیست و سومین سالروز رحلت آیت‌الله محمدرضا موسوی گلپایگانی در روز ۱۸ آذر ماه، هم زمان با سالروز شهادت امام حسن عسگري(عليه السلام) در مسجد جامع شهرگوگد، زادگاه این فقیه بزرگ عالم تشیع با حضور مسئولانکشوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال روز ۱۸ آذر، روز گلپایگان نام گذاری مي شود اگرچه روز گلپایگان طبق هماهنگی های صورت گرفته در جلسات قبل، بیست و پنجم اردیبهشت بوده است.

امام جمعه گلپایگان از به کارگیری وسایل حمل و نقل عمومی از روستاها و شهرستان برای حضور حداکثری مردم در این مراسم خبر داد و یادآور شد: پنج کمیته، شامل تدارکات، انتظامات، تبلیغات، فرهنگی، حمل و نقل از امروز برای برنامه ریزی این برنامه اقدام مي نمايند.

...مرحوم آيت ا... العظمي گلپايگاني از مراجع تقليدو از همراهان امام خميني (ره ) در دوران پيروزي انقلاب و پس از آن بوده و بر اساس گفته مرحوم آقای میرزا رضی تبریزی(ره) که از اعاظم علماء و خود در معرض مرجعیت بوده اند «عنده فقه زراره» یعنی نزد آیت الله گلپایگانی فقه و فقاهت زراره بن اعین می باشد كه زراره از شاگردان مبرز امام جعفر صادق (ع) است

ارسال نظرات
پر بیننده ها