خبرهای داغ:
مصطفی احمدی
رکود صنایع اصفهان دامنگیر «ریف» شد
کارخانه رنگ ریف به دلیل بدهی 620 میلیاردریالی خود به دولت از ابتدای امسال با مشکلات شدید نقدینگی مواجه بود و بنابر گفته نماینده مردم شهرضا ،مجبور به اخراج 400 کارگر خود شده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۶۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان سریال مشکلات صنایع پرچم‌دار اصفهان این بار به بزرگ‌ترین واحد صنایع شیمیایی کشور رسید تا این کارخانه به دلیل مشکلات عمده اقتصادی مجبور به تعدیل گسترده نیروی انسانی خود شود.

بر همین اساس، کارخانه رنگ ریف به دلیل بدهی 620 میلیارد ریالی خود به دولت که شامل هزینه‌های مالیات، بیمه و پرداختی‌های متنوع به دولت می‌شود از ابتدای امسال با مشکلات شدید نقدینگی مواجه بود و بنا بر گفته نماینده مردم شهرضا و دهاقان، در روزهای اخیر مجبور به اخراج 400 تن از کارگران خود شده است.

مشکلات اخیر در حالی گریبانگیر این شرکت شده که در سال‌های نه چندان دور، صنایع ریف و خودرنگ حائز افتخارات فراوانی نظیر واحد نمونه تولید کشوری و واحد نمونه کیفی در سال 93 شده بود.

به گفته عبدالوهاب سهل آبادی، مشکلات این چنینی تنها محدود به صنایع رنگ ریف نیست و شرکت‌های زیادی در حال حاضر وجود دارند که مطالبات فراوانی از دولت داشته و در مقابل آن به دلیل بدهی سازمان مالیات، تأمین اجتماعی و سایر ادارات دولتی مجبور به تعدیل نیرو و سپس تعطیلی کامل می‌شوند.

وی در گفت وگو با خبرنگار فارس در این رابطه اظهار داشت: دولت معوقات فراوانی داشته و بزرگ‌ترین بدهکار کشور است و این بدهی‌ها هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در ادامه افزود: در مقابل این بدهی‌ها، دولت در دریافت مطالبات خود از صنایع بسیار اصرار داشته و از تمام قدرت خود استفاده می‌کند و اگر بنگاهی در این امر ناتوان باشد با انواع جرائم و اقدامات مواجه می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها