خبرهای داغ:
با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور صورت می‌گیرد
معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از برگزاری همایش تجلیل از دانش‌آموزان معلول برگزیده استان قم با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور روز 16 آذر امسال در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۸۳
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
برگزاری همایش تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده مدارس استثنایی قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فضل‌الله علوی یگانه با اشاره به فعالیت آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش استثنایی زیر نظر اداره‌کل آموزش و پرورش استان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان زیر پوشش شامل هفت گروه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی یا دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، دانش‌آموزان آسیب دیده بینایی(کم بینا و نابینا)، آسیب دیده شنوایی(کم‌شنوا و ناشنوا)، جسمی حرکتی، دچار مشکلات رفتاری و هیجانی و دچار مشکلات ویژه یادگیری و چند معلولیتی هستند.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه دانش‌آموزان از نظر آموزشی، پرورشی و توانبخشی زیرپوشش خدمات قرار می‌گیرند، گفت: خدمت توانبخشی مکمل آموزش است، که شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی،  فیزیوتراپی، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی است.

وی خاطرنشان کرد: 20 مدرسه دولتی و یک مدرسه  غیردولتی در سطح استان قم وجود دارد و چهار مرکز دولتی و چهار مرکز غیردولتی مشکلات ویژه یادگیری فعال است.

علوی یگانه عنوان کرد: هزار و 842 نفر دانش‌آموز در قالب هفت گروه به جز دانش‌‌آموزان مشکلات ویژه یادگیری زیرپوشش خدمات هستند که از این تعداد 438 نفر از دانش‌آموزان در طرح تلفیقی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به دانش‌آموزان طرح تلفیقی گفت: دانش‌آموزان کم‌بینا و نابینا، کم شنوا و ناشنوا، جسمی حرکتی به تشخیص کارشناسان اداره‌کل آموزش و پرورش استثنایی زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از برگزاری همایش تجلیل از دانش‌آموزان معلول برگزیده به مناسبت روز جهانی معلولان روز 16 آذر امسال خبر داد و افزود: این همایش با حضور قدمی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و جمعی از مدیران و مسؤولان استان قم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان معلول که رتبه برتر کشوری در مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری کسب کرده‌اند و همچنین همکاران دارای رتبه‌های برتر کشوری در زمینه‌های تدریس، اقدام‌پژوهی و مسابقات فرهنگی و ورزشی در این همایش تجلیل می‌شوند.

علوی یگانه با اشاره به شعار دستیابی به 17 هدف برای آینده‌ای که می‌خواهیم برای روز جهانی معلولان گفت: نبود فقر، گرسنگی، سلامت و بهزیستی مناسب، آموزش و پرورش با کیفیت، عدالت جنسیتی، آب و فاضلاب پاک، انرژی ارزان و پاک و کار شرافتمندانه و رشد اقتصادی از جمله این اهداف است.

وی صنعت، نوآوری و زیرساخت‌های پایدار، شهرها و اجتماعات پایدار، مصرف و تولید مسؤولیت‌‌پذیرانه،‌ اقدام فوری برای آب و هوای مناسب، نگهداری از زیست زیر آب و نگهداری از زیست روی زمین را از دیگر اهداف برای این روز ذکر کرد.

همایش تجلیل از دانش‌آموزان معلول برگزیده به مناسبت روز جهانی معلولان روز سه‌شنبه 16 آذر امسال ساعت 9 در تالار شرکت آب و فاضلاب استان قم واقع در انتهای بلوارامین، بعد از پمپ بنزین برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها