در جلسه مشترک اداره اوقاف دورود با آموزش و پرورش این شهرستان نسبت به برگزاری همایش وقف برای اشائه این فرهنگ درمیان دانش آموزان تصمیم گیری شد.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۹۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،در جلسه ای مشترک که با حضور روئسای دو اداره ، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش در دفتر مدیریت آموزش و پرورش دورود برگزار شد، در زمینه همکاری های مشترک در خصوص نهادینه کردن فرهنگ وقف در بین دانش آموزان تبادل نظر شد .
یاراحمدی مدیر آموزش و پرورش دورود در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه معلم در دستگاه آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور تصریح کرد : معلمی هنر است و از زبان معلمان می توان خیلی از فرهنگ های خوب را در بین دانش آموزان و در نهایت در جامعه نهادینه کرد .

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش زیر بنا است و برای اجرای هر برنامه باید از آموزش و پرورش شروع کرد گفت : از اینکه اداره اوقاف شهرستان به این نکته توجه دارد و مقدمات این نشست مشترک را فراهم نموده است ، نشان از فهم و درایت مدیریت این اداره دارد و افزود : مدیریت آموزش و پرورش دورودآمادگی کامل دارد تا با استفاده از امکانات ، معلمان و مربیان پرورشی با اجرای برنامه های مشترک به ترویج این سنت حسنه اقدام نماید .

حجت الاسلام ملک شاهی رئیس اداره اوقاف شهرستان دورود ،با ذکر چند حدیث از معصومین (ع) به ذکر جایگاه معلم در فرهنگ اسلامی پرداخت و اظهار داشت : نقش معلم یک نقش بزرگ و تاثیر گذار در مسائل مختلف است و یک معلم به عنوان یک یاددهنده در جامعه عمل می کند و نیت به کار گیری معلمان در جامعه نیز ابتدا همین هدف است .وی یکی دیگر از نقش های معلم را مربیگری دانست و گفت : گاهی اوقات نقش مربیگری معلم از نقش یادهی اومقدم تر است. وی گفت: وقتی یک معلم با عشق تدریس می کند باعث متحول شدن اخلاق و رفتار شخص می شود و او را از یک مسیر به مسیر دیگر هدایت می کند . و همین نقش اوست که باعث اصلاح گری در جامعه می شود .

وی پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ تحمیلی و غلبه بر مشکلات پیش روی این انقلاب را همگی از نقش معلمان در جامعه دانست و گفت : اگر معلم ها پای کار باشند تاثیر خود را در جامعه خواهند داشت .

حجت الاسلام ملک شاهی، در ادامه گفت : وقف  نه خود ساخته مردم ،انقلاب و یا رهبری و یا حتی خود ساخته پیامبر (ص) نیست . بلکه از همان ابتدا این سنت حسنه در بین مردم رواج داشته و پیامبر نیز به این سنت حسنه پرداخت و آن را بین مسلمانان گسترش داد .

وی با اشاره به انجام سنت حسنه وقف  توسط امامان و معصومین (ع) در گذشته افزود : در زمان حال نیز سنت حسنه وقف با موارد فروان دربین مردم انجام می پذیرد و نیاز است که این کمک ها به سمتی هدایت شود که نیاز شهرستان باشد. وی  با اشاره به اینکه در خیلی از شهرستان ها این امر به خوبی در حال انجام است گفت : یکی از موارد وقف کمک به نیازمندان ، دادن کمک های تحصیلی به دانش آموزان نیازمند و بیماران داری بیماری های خاص می باشد که باید واقفان به این امور نیز توجه داشته باشند .

در این جلسه به پیشنهاد آقای بهداد کیا معاونت مالی و پشنیبانی ،مقرر شد با هماهنگی دو اداره همایشی در کانون امام علی(ع) این شهرستان به منظور آشنایی بیشتر کارمندان آموزشی و اداری آموزش و پرورش  دورود با سنت حسنه وقف و ترویج آن در بین دانش آموزان برگزار شود .


ارسال نظرات