رئیس جمهور اظهار داشت: بودجه سال ۹۶ بر مبنای پیش‌بینی افزایش قیمت نفت بسته‌شده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۹۷
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در شورای اداری خراسان رضوی که در سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد ضمن تشکر از میزبانی مردم مشهد در دهه پایانی ماه صفر به حادثه قطار سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام تلاش برای اینکه مجدد شاهد این‌گونه حوادث نباشیم در حال انجام است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه 500 هزار نفر در کل کشور در انتظار شغل هستند از افزایش نرخ بیکاری خبر داد و آن را یک معضل بزرگ عنوان کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۷۰۰ هزار زمینه شغلی در کشور ایجادشده است.
 
روحانی با اشاره به افزایش قیمت نفت افزود: بودجه سال ۹۶ بر مبنای پیش‌بینی افزایش قیمت نفت بسته‌شده است و بودجه عمومی کشور در سال آینده ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۶۰ هزار میلیارد تومان آن به بخش عمرانی اختصاص دارد.
 
رئیس‌جمهور چهار موضوع آب، فاضلاب، محیط‌ زیست و راه‌آهن را در بودجه سال 96 لحاظ کرد و گفت: در حوزه اشتغال نیز اقدامات مهمی در دستور کار قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه کارهای عمرانی مشارکتی صورت می گیرد، گفت: به این صورت که از میزان سرمایه موردنیاز یک سهم را دولت پرداخت کرده، یک سهم بخش خصوصی، یک سهم بانک و یک سهم صندوق توسعه ملی.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: در سال جاری به ۱۵ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط تسهیلات احیای تولید پرداخت‌شده است و مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان در این زمینه منابع مصرف‌شده است که نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.
 
وی با اشاره به بحران آب در کشورمان ابراز داشت: جایگزینی روش‌های کشاورزی سنتی با کشت گلخانه‌ای در صرفه‌جویی آب تأثیر بسزایی در رفع بحران آب دارد.
 
رئیس قوه مجریه با اشاره به اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بیان کرد: هم‌اکنون شرکت توتال در حوزه نفت و گاز در حال انعقاد قرارداد است که سرمایه‌گذاری موردنیاز برای پروژه‌های تعریف‌شده در قرارداد به ۴/8 میلیارد دلار می‌رسد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها