خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف خبر داد؛

حضور فعال یک هزار و ۳۰۰ روحانی در بقاع متبرکه کشور

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت: یک هزار و ۳۰۰ نفر مبلغ در بقاع متبرکه برای اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی و برپایی خیمه معرفت حضور دارند.
کد خبر: ۸۷۸۵۶۱۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
حضور فعال یک هزار و ۳۰۰ روحانی در بقاع متبرکه کشور
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دیدار با آیت الله العظمی شبیری زنجانی اظهار داشت: در سطح کشور دو نوع موقوفه وجود دارد؛ موقوفات دارای متولی که تعداد آنها 17 هزار و 416 مورد است و 8 هزار نفر متولی آنها هستند و موقوفاتی که زیر نظر سازمان اوقاف اداره می‌شوند که به همراه مساجد و بقاع، بیش از 178 هزار مورد است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 177 هزار و 684 رقبه در سراسر کشور به ثبت رسیده است، گفت: موقوفات بر اساس نیت واقفان دو نوع هستند؛ املاکی که وقف عام هستند و موقوفاتی که نیت خاص دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی افزود: کمک به حوزه‌های علمیه، درمان بیماران با بیش از هزار موقوفه، کمک به ازدواج جوانان، اعزام زائران به عتبات عالیات و مشهد مقدس، تبلیغ دین، برپایی عزاداری محرم و صفر، چاپ قرآن، کمک به مستمندان و مسائل عام، ازجمله نیت‌های واقفان بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه از سال 89 تاکنون به طور میانگین 2500 مورد وقف در سراسر کشور به ثبت می‌رسد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تا پیش از آن، در طول سال تنها 200 مورد وقف صورت می‌گرفت که این امر نشان‌دهنده اعتماد بیشتر مردم به سازمان اوقاف و رغبت آنها به مسئله وقف است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این سازمان فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در بقاع متبرکه را با حضور هزاران روحانی مبلغ در دستور کار قرار داده و ساختاری پویا و با نشاط را شکل داده است.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل قرآنی، سازمان اوقاف به عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های ذیربط شناخته شده که این مسئله در سایه عنایات الهی و تلاش همه دست اندرکاران محقق شده است.

این کارشناس حوزه وقف تصریح کرد: یک هزار و 300 نفر مبلغ در بقاع متبرکه برای اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی و برپایی خیمه معرفت حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی افزود: امسال در مساجد سراسر کشور، بقاع متبرکه و هیأت‌های مذهبی 148 هزار جلسه در مناسبت‌های مختلف به همت سازمان اوقاف برگزار شده و از محل اجرای نیات واقفان که جزو تکالیف شرعی سازمان اوقاف است، اقدامات خوبی صورت گرفته و برای حسن انجام کارها، بخش‌های نظارتی در این زمینه توجه کافی دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تلاش برای گسترش فرهنگ قرآن، تعزیه‌داری و برگزاری مراسم مختلف جزو فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود، گفت: 41 میلیارد تومان از عواید موقوفات در قالب نیات واقفان در سال جاری هزینه شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در پایان از عملیات عمرانی در ۴ هزار بقعه متبرکه از مجموع ۸ هزار بقعه در کشور خبر داد.
ارسال نظرات