خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز در حاشیه آیین غباروبی امام‌زاده سید محمد(ع) کججانی، با اشاره به منویات رهبری مبنی بر تبدیل امام‌زادگان(ع) به قطب‌ فرهنگی، گفت: امام راحل نیز نظر بر این داشتند که امام‌زادگان(ع) مکانی برای آرامش معنوی مردم باشند که تحقق این فرمایشات، همت تمامی مسئولان و خیران را می‌طلبد.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۲۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی افزود: آیین غباروبی و عطر افشانی امام‌زاده سیدمحمد(ع) کججانی هر ماه یکبار انجام شده و نذورات مردم جمع‌آوری و به حساب امام‌زاده(ع) واریز می‌شود.

وی ادامه داد: نذورات جمع‌آوری شده از امام‌زاده‌ها در مسیر هزینه‌های عمرانی و جاری خود امام‌زاده(ع) هزینه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آیین عباروبی و عطرافشانی امام‌زاده سیدمحمد(ع) کججانی تاکید کرد: این آیین، پس از پایان محرم و صفر برای آماده‌سازی امام‌زاده به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول است تا فضای امام‌زاده(ع) را جهت حضور زائران آماده کنیم.

حجت‌الاسلام خلیلی با اشاره به افراد حاضر در آیین غباروبی امام‌زاده سید محمد(ع) کججانی، افزود: خانواده‌های معزز شهدا، خادمان افتخاری امام‌زاده(ع)، زائران امام‌زاده(ع)، محبان اهل‌بیت(ع)، مسئولان استانی و شهرستانی در این مراسم معنوی حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مسئولان درآستان مقدس امام‌زاده(ع) بیان کرد: مسئولان با حضور در امام‌زاده‌ها از نزدیک با مشکلات و مسائل موجود در امام‌زاده‌ها و مسیر رفت و آمد زائران آشنا شده و می توانند موارد را در حیطه کاری خود و یا به مسئولان دیگر برسانند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز با تاکید بر کمک مسئولان در راستای ترویج فرهنگ امام‌زادگان(ع) و معارف اهل‌بیت(ع) بیان کرد: باید در جهت گسترش امام‌زادگان تلاش کنیم، چراکه هر اندازه این بقاع متبرکه گسترش یافته و شرایط خوبی داشته باشند، به همان اندازه نیز در خدمت زائران و مردم خواهند بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز با اشاره به اهمیت برنامه‌های فرهنگی امام‌زادگان(ع)، اضافه کرد: هر اندازه که برنامه‌های فرهنگی-مذهبی در امام‌زادگان بهتر برگزار شود، برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز موثر خواهد بود.

وی با اشاره به امام‌زاده سیدمحمد(ع) کججانی نیز تشریح کرد: این امام‌زاده(ع) نیز در سال‌های اخیر به عمران و آبادی رسیده که همه این اقدامات با کمک مردم و خیران و .. بوده است.

حجت‌الاسلام خلیلی در خصوص بوی نامطبوع کشتارگاهی که حوالی امام‌زاده سید محمد(ع) کججانی قرار دارد، بیان کرد: ما در چهار سال اخیر به جد پیگیر این موضوع بوده‌ایم و در جلسات مختلف شهر نیز در این راستا صحبت‌هایی کرده‌ایم و فرماندار نیز در این راستا نظر بر حمایت دارند.

وی در این خصوص اظهار کرد: علی‌رغم مکاتبه‌ها و پیگیری‌های فراوانی که در این راستا توسط خادمان امام‌زاده(ع) و مردم انجام شده بود، مدتی این کشتارگاه تعطیل بود؛ اما اخیرا شروعبه کار کرده و بوی نامطبوع آن نیز مردم را مجبور می‌کند که سریع زیارت کرده و بروند.

وی با تاکید بر اینکه فرماندار شهر تبریز در این راستا وعده‌ی پیگیری داده‌اند، گفت: ما بر روی قول فرماندار اطمینان داریم و امید است که به زودی این مشکل رفع شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز یادآور شد: همه امام‌زادگان(ع) در استان طبق طرح جامع مورد ساخت و ساز قرار می‌گیرند، پیش از این پروسه بدون برنامه خاصی انجام می‌گرفت، ولی اکنون فرآیند ساخت و ساز امام‌زادگان(ع) طبق نقشه‌ جامع است.

وی با تاکید براینکه در راستای مرمت یا ساخت و ساز در امام‌زادگان هیچگونه بودجه‌ی دولتی صرف نمی‌شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه امام‌زادگان بودجه‌ی دولتی ندارند و تنها از طریق نذورات مردمی مورد مرمت و ساخت‌وساز قرار می‌گیرند، از این رو مجبور هستیم که به تدریج اقدام به ساخت و ساز کنیم.

حجت‌الاسلام خلیلی با اشاره به فرآیند ساخت و ساز امام‌زاده سید محمد(ع) کججانی نیز ادامه داد: اگر بودجه‌ی کلان داشته باشیم تکمیل و احداث امام‌زاده نیز سریع انجام می‌شود، ورودی‌ها در حالت فعلی موقت بوده و طبق طرح جامع نیستند، چرا که به خاطر کمبود بودجه اولویت ما در خصوص رفع مشکلات سرمایش و گرمایش امام‌زاده بوده و موجودی‌ها نیز در این مسیر هزینه می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها