امام جمعه بروجرد گفت:در حالی که مردم منتظر مشخص شدن عاقبت مدیرانی هستند که حقوق های نجومی دریافت کرده اند اما هنوز کار مثبتی در این رابطه انجام نشده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۷۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری موضوع حقوق های نامتعارف در کشور مطرح شده که مسئولان نیز وعده پیگیری، برگرداندن این مبالغ به بیت المال و برخورد با افراد دریافت کننده را دادند که در این مدت تا کنون اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است.
وی افزود : در حالی که جوانان تحصیل کرده مملکت با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم کرده و خانواده ها ی بسیاری زیر بار هزینه های زندگی کمرشان خمیده شده، وجود این وقایع قلب مردم کشور را جریحه دار می کند.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه مجلس نیز تا کنون اقدام جدی و موثری نداشته و به وظیفه خود عمل نکرده بیان کرد: قوه قضاییه و سازمان بازرسی کشور کارمثبتی را دراین زمینه انجام نداده اند در حالی که مردم خواستار برخورد قاطع با مدیران متخلف و اخذ کنندگان حقوقهای نجومی  هستند.
حجت السلام والمسلمین ترابی با اشاره به سخنان حضرت آقا در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: مقام معظم رهبری ضمن گلایه و انتقاد ازعملکرد مسئولان در پیگیری حقوق های نامتعارف فرمودند که نتیجه رسیدگی به این موضوع روشن نبوده و سوالات زیادی همچنان در بین مردم کشور باقی مانده است.
امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر در عراق و مازندران افزود: با پشت سر گذاشتن مراسم با شکوه اربعین و وقوع برخی حوادث برای هموطنان شیرینی این نمایش قدرت معنوی تا حد زیادی از ملت ما گرفته شد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی ادامه داد: اقدام تروریستی داعش وگروهای تکفیری در شهر حله عراق و به خاک و خون کشیدن 50 زایر ایرانی وهمچنین حادثه تلخ قطار وپیوستن به لقا الله جمعی از هموطنان آذری ملت ایران و زایران بارگاه نورانی امام هشتم ملت ایران را داغدار کرد.
امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن 16 آذدر ماه روز دانشجو بیان کرد: این روز یادآور جنبش عظیم دانشجویی ایران اسلامی در دوران قبل از انقلاب بوده که با گذشت 32 سال تا کنون دانشگاهیان ما پیشرو این حرکت عظیم بوده اند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: امروزه دانشجو و دانشگاه هدف اصلی توطئه های دشمن بوده که مسئولان ومدیران باید مراقب نفوذ دشمن دردانشگاه ها باشند زیرا دشمن برنامه ریزی کرده تا قشر دانشگاهی را به راحت طلبی، بی بند وباری و بی مسئولیتی بکشاند و این خطرمهمی برای کشور محسوب می شود.
وی گفت: موضوع تقلید و نظریه پردازی جدایی دین از سیاست و تبلیغ سکولاریسم از راه های نفوذ دشمن درمیان قشر موثر دانشگاهی بوده و باید دانشجویان و اساتید در مقابل این جریانات سیاسی و نفوذ دشمن و انحرافات هوشیار بوده ودارای بصیرت باشند.
امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حلول ماه ربیع الاول افزود: ربیع الاول ایام شادمانی شیعیان بوده و تا پایان این ماه رویدادهایی رخ داده که باعث شادی و سرورمسلمانان است و فقط درهشتم این ماه سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) قراردارد. 
حجت السلام والمسلمین ترابی اضافه کرد:2 ماه پر سوز وسوگواری مسلمانان طی شده و ماه ربیع الموعود از راه رسیده که در ابتدای آن هجرت پیامبر اسلام (ص) و تداعی کننده ایثار و جانفشانی مولا امیر المومنین است.
وی بیان کرد : سالروز آغاز امامت آخرین ذخیره الهی حضرت بقیه الله اعظم (عج)، ازدواج پیامبر رحمت با ام المومنین حضرت خدیجه کبری (ع)، ولادت پیامبر اعظم(ص)، ولادت امام صادق (ع) را از جمله رو.یدادهای مهم ماه ربیع الاول هستند که ماه شادی وسرور مسلمانان بوده که مسئولان نیز باید در این ماه مراسمات مذهبی مناسب ایام را در شهرها برگزار نمایند.
ارسال نظرات