توسط مبتکر مشگین‌شهری ساخته شد

دستگاه کنترل آلاینده‌های خروجی از وسایل نقلیه

ایمانقلی محمدزاده پیرمرد 73 ساله مشگین‌شهری که در روستای قلچقلو از توابع بخش مرکزی شهرستان مشگین‌شهر زندگی می‌کند با وجود اینکه تحصیلات چندانی ندارد و تحصیلات خود را تا پایان دوره ابتدائی ادامه داده است اما با این حال توانسته است دستگاه کاهش آلودگی هوا برای خودروهای سنگین طراحی و به صورت آزمایشی اجرا کند.
کد خبر: ۸۷۸۵۸۲۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، ایمانقلی محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اورامی گفت: در دوران جوانی در تهران مشغول به کار بودم در آن زمان متوجه آلودگی هوا در تهران شده بودم و از آلودگی هوا به دامنه سبلان پناه آورده‌ام و این بحران سال‌ها ذهنم را به خود مشغول کرده بود اما از انجایی که سواد چندانی نداشتم نمی‌توانستم در این باره چاره‌ای کنم اما همیشه از این آلودگی هوا نگران بودم و همیشه ذهنم را به خود درگیر کرده بود.

وی افزود: مدت‌هاست که اخبار در خصوص آلودگی هوای شهرهای مختلف گزارش می‌داد و وقتی این گزارشات رو می‌شنیدم همیشه دوست داشتم جلو این آلودگی ها را بگیرم اما از لحاظ علم و سرمایه و ... چیزی در بساط نداشتم و نمی‌توانستم کاری انجام دهم و از این بابت ناراحت بودم.

وی افزود: مدت‌ها پیش مثل همیشه در خصوص آلوگی هوا از اخبار می‌شنیدم و با آن ذهنیت شب را به رخت خواب رفتم اما به صورت ناگهانی فکر و ایده‌ای به ذهنم رسید که ملزم شدم ان را به صورت آزمایشی طراحی کنم و بعد از تلاش زیاد موفق نیز شدم و اکنون دستگاهی را اختراع و یا طراحی کردم که می‌تواند آلودگی خودروهای سنگین را از بین ببرد.

محمدزاده تاکید کرد: دستگاهی که اکنون ساخته شده به صورت آزمایشی و برای تست بوده و خوشبختانه جواب آزمایش نیز خوب بوده است و اداره کل محیط زیست استان اردبیل نیز بعد از آزمایش آن را تایید کرده است و اکنون با ساخت مخزن 40 لیتری می‌توان آن را با حداقل هزینه بر روی کامیون‌ها و سایر دستگاه‌های سنگین نصب کرد.

وی ادامه داد: خداوند هز چیزی که آفریده که آلودگی نیز دارد برای دفع ان نیز چاره‌ای اندیشیده است اما انسان با تولید ماشین آلات مختلف برای دفع آلودگی ان چاره‌ای پیدا نکرده است در حالی که با ساده‌ترین حالت ممکن می‌توان این آلودگی‌ها را از بین برد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که یکی از مهندسان مربوطه مرا یاری کند و ایده خود را با کمک وی عملیاتی کنم می‌توان به موفقیت بیشتری دست یافت اما چون سواد کافی ندارم نمی‌توانم آن را به صورت علمی و مهندسی شده پیاده کنم لذا هر یک از مهندسان که علاقمند به خدمت به ملت ایران در این خصوص است دست یاری دراز کرده و به تخصص آنان نیازمند هستم.

این مبتکر مشگین شهری گفت: در صورت حمایت می‌توانم طرحی را ارائه دهم که آلودگی واحد های تولیدی را با حداقل هزینه از برد تا مردم این کشور بیش از این دچار مشکل نشوند.

ارسال نظرات