شش دانش‌آموز بسیجی روستای هشجین موفق به ساخت پهپاد هوایی شدند.
کد خبر: ۸۷۸۵۸۷۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال به نقل از ازناو، در مراسمی که درهشجین برگزار شد، دانش‌آموزان مدرسه بطول روستایی نساز شهرهشجینتوانستند در عرض دو ماه با همکاری مربی و دبیر فناوری و پژوهش‌سرای هشتجین موفق به ساخت یک پهپاد شدند.

دبیر کار و فناوری شهرهشجینو مربی این شش دانش‌آموز مخترع در این زمینه به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: این پهپاد هوایی که قابلیت حمل اشیا را با خود دارد با همکاری شش دانش‌آموز دوره اول متوسطه روستایی نساز منطقه خورش‌رستم ساخته شده است.

وحید امیری با اشاره به اینکه این پهپاد در عرض دو ماه و با هزینه شخصی این دانش‌آموزان و با حمایت پژوهش‌سرای شهرهشجینساخته شده است، تصریح کرد: این دانش‌آموزان که شش نفر آنها از دانش‌آموزان دختر و دو نفر دیگر نیز دانش‌آموزان پسر از مدرسه بطول نساز هستند با ایده و خلاقیت خودشان توانستند این پهپاد هوایی را به مدت دو ماه شروع و به پرواز در آورند.

وی گفت: این پهپاد با هزینه بالغ بر 700 هزار تومان و با امکانات خیلی ساده و کم هزینه طراحی و ساخته شده که می‌تواند به مدت 20 دقیقه در آسمان پرواز کند.

دبیر کار و فناوری پژوهش‌سرای شهرهشجینافزود: دانش‌آموزان علی احدی، عباس آذری، نازنین قاسمی، زینب سعادتی، مهسا قلیزاده، زهرا احدی، فاطمه هلالی و نگار نباتی توانستند با همکاری و مشارکت یکدیگر این پهپاد هوایی را که قابلیت حمل اشیا را با خود دارد، طراحی کرده و با آزمایش موفقیت‌آمیز به پایان برسانند.

امیری با اشاره به اینکه این شش دانش‌آموز مخترع با وجود اینکه در یک منطقه روستایی و محروم تحصیل می‌کنند اما توانسته‌اند به چنین کار خلاقانه‌ای دست بزنند، بیان کرد: دانش‌آموزان با این اقدام عملیاتی ساخت پهپاد توانستند بگویند که ما می‌توانیم کارهای بزرگتر و هدفمندتری را برای جامعه خود انجام دهیم.

وی اضافه کرد: با حمایت‌های مسؤولان مربوطه امروزه می‌توان با آموزش‌های مناسب در بین مدارس و دانش‌آموزان استان به ویژه دانش‌آموزان روستایی که از علم و هوش و استعداد زیادی برخوردار هستند، بهره‌مند شویم.

ارسال نظرات