خبرهای داغ:
در خیلی از مباحث کشور یکی از اقشاری که به شدت مطالبه گری کرده و مطالبه گری جزو ذات این قشر است بسیج دانشجویی است.
کد خبر: ۸۷۸۵۹۵۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رژیم پهلوی پس از کودتای 28 مرداد 1332، خود را بیش از پیش نیازمند آغوش گرم امریکا می دید. در ادامه این روند، سفر نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت امریکا به ایران در هفده آذر همان سال برنامه ریزی شد.

تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران، به عنوان اعتراض به این سفر، از روز چهاردهم آذر آغاز گردید.

در گرماگرم غارت سرمایه های ملی، فرهنگی، مادی و مذهبی از سوی امریکاییان، چه کسانی جز فرزندان فرهیخته ایران می توانستند این آگاهی را به ملت خود اعلام دارند؟

در روز هفده آذر هم زمان با ورود نیکسون به تهران، تمام دانشگاه های پایتخت در اعتصاب کامل به سر می بردند.

وقتی نیکسون برای دریافت دکترای افتخاری حقوق در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران حاضر شد، یکی از مطبوعات در سرمقاله خود با عنوان «سه قطره خون» این گونه نوشت: «آقای نیکسون! وجود شما آن قدر گرامی و عزیز بود که در قدوم شما، سه نفر از بهترین جوانان این کشور، یعنی دانشجویان دانشگاه را قربانی کردند».

خون سه جوان آزادی خواه ایرانی است که نام دانشجو را در شانزدهم آذرماه هر سال بر خاطرها تلنگر می زند.

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: اهدافی که برای بسیج دانشجویی ذکر شده؛ حفظ استقلال نه شرقی ونه غربی جمهوری اسلامی و کمک به تقویت بنیه محتوایی دیگر اقشار بسیج چهار هدف دیگر هم به اهداف بسیج دانشجویی اضافه شد.

قاسمی یادآور شد: یکی از اقشاری که اختصاصاً حضرت آقا مقام معظم رهبری تا به امروز 14 دفعه با این قشر دیدار داشتند و یا به برنامه های این قشر پیام دادند قشر بسیج دانشجویی است. از این 14 دفعه 2 دفعه را خود آقا به دیدار فراخوانی کردند.

وی ادامه داد: یک دیدار رهبری با دانشجویان در 30 اردیبهشت سال 86 بود و در این جلسه 2 تا از اهداف بسیج دانشجویی مجددا تبیین شد. اول تربیت نیروی هم تراز انقلاب اسلامی که این مهم یکی از اهداف بسیج دانشجویی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: با برگزاری دوره هایی در زمینه تربیت نیروی انقلابی فعالیت می کنیم از جمله این دوره ها طرح ولایت، حکمت مطهر، شهید چمران و دوره های تشکیلاتی است که بسیج دانشجویی هر چند وقتی برای اعضای خود برنامه ریزی می کند.

وی اذعان کرد: دومین رسالت بسیج دانشجویی حضور و نقش آفرینی در صحنه های ملی و بین المللی نظام است.

قاسمی گفت: در خیلی از مباحث کشور یکی از اقشاری که به شدت مطالبه گری کرده و مطالبه گری جزو ذات این قشر است بسیج دانشجویی است که با بیانیه ها، نشست های بصیرتی و روشنگری و تجمعاتی که برپا می کنند با بصیرت افزایی این مطالبات را پیگیری می کنند تا به سرانجام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: سومین هدف ما پیگیری و تحقق منویات حضرت آقا و تبیین گفتمان ولایی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و در سطح جامعه است.

مسئول بسیج دانشجویی استان اضافه کرد: چهارمین هدف بسیج دانشجویی شبکه سازی است. ما شبکه ای در بسیج دانشجویی داریم که تمام این 3 هدف خود را در قالب این شبکه پیگیری می کنیم .

قاسمی گفت: در راستای تحقق این اهداف ، برای هر کدام از اینها دوره ها، نشست ها و اردوهایی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: یکی از فعالیت های بسیج دانشجویی در راستای این اهداف اردوهای جهادی است که با هدف خدمت رسانی به محرومین و خود سازی خود دانشجویان صورت می گیرد که بر این اساس در سال 95 تا کنون بیش از 50 گروه 10 روزه به روستاها اعزام و منشأ خدماتی در روستاها شدند .

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: از دیگر فعالیت های عمده، اردوهای راهیان نور است که هر ساله بیش از یک هزار نفر به این اردوها اعزام می شوند و از فضای معنوی آنجا استفاده می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت های علمی یکی از فعالیت های خوب بسیج دانشجویی است که همه طیف های دانشجو از این برنامه استفاده می کنند کارگاههای علمی، همایش های علمی و بحث اختراعات و مخترعین است.

قاسمی اظهار داشت: تشکیل هسته های مطالبه گری تخصصی یکی دیگر از کارهایی است که شروع کردیم.

وی عنوان کرد: جامعه هدف ما 60درصد خواهران و 40 درصد برادران هستند یعنی بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاههای استان عضو بسیج اند و در فعالیتهای آن شرکت می کنند.

قاسمی بیان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که «دانشجویان بسیجی را افسران جنگ نرم و اساتید را فرماندهان این جنگ دانستند» اعتقادمان بر این است که اگر در یک جنگی بین افسر و فرمانده هماهنگی وجود نداشته باشد خیلی در جنگ موفق نخواهیم بود لذا توانستیم ارتباط خوب سازمانی و کاری با بسیج اساتید برقرار کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها