خبرهای داغ:
حجت الاسلام عابدینی گفت: نباید به آن‌هایی که توانایی مدیریت ندارند و موقوفات به خاطر ناتوانی و سوء مدیریت آن‌ها دچار آسیب می‌شود، میدان داده شود.
کد خبر: ۸۷۸۶۰۶۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار کارکنان، هیأت امنای امامزادگان (ع) و متولیان موقوفات استان قزوین که به مناسبت روز وقف برگزار شد، اظهار کرد: مدیران و مسئولان اوقاف، امانتداران موقوفات هستند و باید با دقت و حساسیت از موقوفات حفاظت و حراست نمایند.
وی افزود: خدای متعال حفظ امانات مردم را حتی بدون دریافت اجر و مزد هم یک رسالت دینی معرفی کرده است؛ حال آن‌هایی که مزدی دریافت می‌کنند تا از امانات مردم حفاظت و حراست نمایند تکلیف بسیار سنگینی را بر عهده دارند.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: نباید به آن‌هایی که توانایی مدیریت ندارند و موقوفات به خاطر ناتوانی و سوء مدیریت آن‌ها دچار آسیب می‌شود، میدان داده شود. میدان دادن به چنین افرادی خیانت در امانت و عدم توجه به سفارش خداوند در حفظ امانات مردم محسوب می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به اهمیت وقف در حوزه‌های علمیه اشاره و اذعان کرد: در گذشته تقویت حوزه‌های علمیه یکی از اهداف وقف بوده و وقف‌هایی که در این زمینه انجام شده در پرورش علمای دین و تألیف کتب دینی اثرگذار، نقش به سزایی داشته است.
وی اضافه کرد: جامعه امروز نیازمند وقف‌هایی است که به انسان‌سازی و تربیت مروجان دین کمک کند تا بیش از پیش شاهد نشر دین و عمل‌ به دستورات دینی باشیم.
عابدینی یادآور شد: برای اثرپذیری بیشتر از قرآن باید از همه امکانات استفاده کنیم تا جامعه انس با قرآن پیدا کند و صرفاً به ترویج قرائت، حفظ و آموزش‌های قرآنی بسنده نکنیم.
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که لازمه ارتباط و انس با قرآن، آشنایی با معانی و تفسیر قرآن است، گفت: یکی از معضلات جامعه امروز ما این است که به آن میزانی که علم و آگاهی از دین داریم به آن عمل نمی‌کنیم و اگر می‌خواهیم به مرحله عمل برسیم باید انس با قرآن داشته باشیم.
وی با بیان این‌که بسیاری از ناجوانمردی‌ها، دروغ‌ها، دورویی‌ها و نفاق‌ها به خاطر ندانستن دین نیست، اظهار کرد: فاصله‌ای که بین دانستن دین و عمل نکردن به آن وجود دارد، آسیب جدی به جامعه وارد می‌کند و ضروری است برای مصون ماندن از این آسیب، جامعه را به سمت عمل به دین هدایت و راهنمایی کرد.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هم گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه کرد.
در پایان این دیدار از خادمان موکب سیدالشهدا (ع) اداره کل اوقاف و امور خیریه استان  که در ایام اربعین در مرز مهران برپا شده بود، تقدیر شد.
1002/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها