خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: استفاده از منابع زکات در بخش کشاورزی می تواند کمک به بخش اشتغال باشد.
کد خبر: ۸۷۸۶۱۷۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی‌اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: فعالیت در حوزه بین دستگاهی در عرصه کشاورزی، تولید و حمایت از اشتغال نیاز به اولویت بندی دارد تا از این امکانات برای خدمت به محرومان استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که دغدغه مشترک امداد و جهاد کشاورزی است موضوع زکات است؛ از این رو تجیمع و جمع آوری زکات در اولویت کارها بوده است در نتیجه در حوزه اجرا نیز لازم است امداد کمک کند تا زکات برای نیازمندان هزینه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: استفاده از منابع زکات در بخش کشاورزی می تواند کمک به بخش اشتغال باشد بنابراین ما آمادگی داریم تا با کمیته امداد همکاری و همراهی داشته باشیم.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، این استان را دارای ظرفیت های بالایی دانست و عنوان کرد: بنابراین ما نیز در بحث توانمندسازی و اشتغال خانواده ها سرمایه گذاری کرده ایم که در این راستا 20 میلیارد تومان سهم اشتغال تکلیفی بود که با پیگیری های استاندار چهار برابر شده است.

وحید میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم مددجویان را با توانمندسازی و استقلال معیشتی از دایره حمایتی امداد خارج کنیم، ایجاد مرکز کاریابی در شهرک های صنعتی انجام شده، استفاده از بسته تشویقی برای ترغیب کارفرمایان برای جذب مددجویان دارای مهارت، در بحث زکات توفیقات خوبی داشته و منابع خوبی هم جذب شده است ولی همه این اقدامات را باید تنها یک پنجم ظرفیت استان دانست.

وی ادامه داد: بحث مسکن و بیماری مددجویان موضوع مهمی است که باید مورد توجه و مساعدت قرار دهیم، آن گاه دیگر مددجویان منابع درآمدی حاصل از اشتغال خویش را برای امرار معاش خود هزینه خواهند کرد و وابستگی آنها به کمک و مساعدت دیگران کاهش یافته و یا قطع می شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: اگر در بحث زکات هزینه کنیمف درآمد زکات استان رشد چشمگیری خواهد یافت؛ از این رو در جهت اشتغال به دنبال طرح های نو هستیم بنابراین باید تغییر رویه در بحث اشتغال به وجود آید به عنوان مثال نیروگاه خورشیدی خانگی رویکردی است که با هزینه 250 میلیون ریالی؛ درآمد 7 تا 8 میلیون ریالی را نصیب خانواده مددجو می کند البته شرکت برق خرید 20 سال برق از این نیروگاه ها را تضمین کرده است.

وی تصریح کرد: رویکرد جدید دیگر احداث گلخانه است که این مدل کارها را با مشارکت جهاد کشاورزی برای خانواده های نیازمند اجرا می کنیم که در اقتصاد استان و خانواده مددجویان موثر است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: سال گذشته 10 میلیارد تومان زکات داشته ایم که نشان می دهد استان قزوین پتانسیل خوبی در زمینه زکات دارد، مبالغ جمع آوری شده بیشتر برای پروژه های عمرانی صرف شده است که لازم است جهت گیری به سمت کمک به نیازمندان باشد.

وی یادآورشد: فرهنگ سازی زکات و گسترش آن در جامعه نیازمند اقدامات اجتماعی و تبیین در میان اقشار مختلف جامعه دارد تا عموم مردم با زکات به عنوان یک عامل مهم اقتصادی و اجتماعی و حکم الهی واجب به خوبی آشنا شوند.

1002/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها