شهردار زنجان:

آمادگي ستاد عمليات زمستاني شهرداري زنجان

ستاد عمليات زمستاني به صورت منظم جلسات خود را برگزار مي‌كند و مانور اين ستاد نيز تا چند روز آينده برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۶۱۷۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان در جلسه ستاد بحران شهرداري زنجان با اشاره به در پيش بودن بارش‌هاي زمستاني گفت: عمليات زمستاني نيازهاي خاصي دارد و بايد آمادگي لازم فراهم باشد.

حبيب يگانه با توجه به بارش برف در مازندران و مشكلات ايجاد شده لزوم حفظ و ارتقاي آمادگي دستگاه‌هاي متولي را ضروري كرده است.

شهردار زنجان با اشاره به اينكه در عمليات زمستاني هرگونه خدمات رساني نيازمند بازگشايي مسير و معابر است، تصريح كرد: ستاد عمليات زمستاني به صورت منظم جلسات خود را برگزار مي‌كند و مانور اين ستاد نيز تا چند روز آينده برگزار مي‌شود.

وي به موضوع بالا آمدگي آبهاي زيرزميني اشاره كرد و گفت: اين موضوع به دغدغه مديران استاني و شهرداري تبديل شده است.

يگانه با اشاره به اقدامات انجام شده در اين رابطه گفت: اقدامات زيادي در اين زمينه انجام شده است اما كار اساسي صورت نگرفته است و اگر در سال 95 به اندازه كافي بارش داشتيم قطعا مشكل آبهاي زيرزميني بروز مي‌كرد.

وي با بيان اينكه شهرداريها طبق قانوني متولي آبهاي روسطحي هستند، ادامه داد: در برنامه سال آتي برنامه مطالعاتي دفع و هدايت آبهاي سطحي در دستور كار قرار مي‌گيرد.

شهردار زنجان با اشاره به اينكه آبهاي زيرسطحي يك شرايط خاصي دارند و تخصص‌هاي لازم را مي‌طلبد، افزود: بالا آمدگي آب در كنار رختشويخانه با اقدامات شهرداري زنجان برطرف شده است.

وي از حل مشكل بالاآمدگي آب در كوي صدرا و صدر جهان خبر داد و گفت: مشكل اين مناطق با انجام زهكشي برطرف شده است.

يگانه به لزوم احداث چند سالن بحران همانند سالن بحران واقع در شهرك الهيه در سطح شهر اشاره كرد و گفت: براي تكميل دومين سال بحران شهرداري زنجان 2.5 ميليارد تومان اعتبار لازم است.

وي با اشاره به توسعه و تجهيز ايستگاه‌هاي آتش نشاني گفت: خريد تجهيزات و امكانات هر ساله طبق برنامه انجام مي‌شود اما متاسفانه تاكنون موفق به خريد نردبان 54 متري نشده‌ايم.

غلامحسن احمدي معاون خدمات شهردار زنجان نيز در اين جلسه از آمادگي ستاد زمستاني خبر داد و گفت: تجهيزات و امكانات لازم خريداري و پيش بيني‌هاي لازم انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار