تولیت آستان قدس رضوی:

روحانیت مطمئن‌ترین مرجع در بین مردم است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه روحانیت بالاترین و مطمئن‌ترین مرجع در بین مردم است، گفت: نتیجه کارهای علمی و پژوهشی باید گشایشی در زندگی مردم ایجاد کند.
کد خبر: ۸۷۸۶۲۲۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه در کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی بوشهر اظهار داشت: آیت‌الله بلادی چهره‌ای مجاهد و عالمی فرزانه است که دارای جایگاه ویژه‌ای در تاریخ روحانیت است.

وی اضافه کرد: در جامعه‌ای که به دنبال آن هستند که جهل را در جامعه گسترش دهند، تلاش می‌شود که اخلاق جاهلی، افکار جاهلی و اعمال جاهلی را گسترش دهند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: جاهلیت امروز جاهلیت مدرن و جاهلیت اتوکشیده است که خود را به «ایسم» ها مجهز کرده است؛ علما آن‌طوری که آن روز در مقابل جاهلیت ایستادند، امروز نیز در مقابل جاهلیت مدرن می‌ایستند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد کبیر، خاطرنشان کرد: رئیس‌علی دلواری‌ها و علامه بلادی‌ها به نام دین و با آموزه‌های دینی در مقابل خواست دشمن ایستادند و جهاد کردند.

رئیسی با تاکید بر اهمیت مسئله‌شناسی، ادامه داد: امروز فقه حکومت می‌کند و سوالات بسیاری ایجاد می‌شود و با افتخار می‌گوییم که چون دارای منابع غنی و اجتهادی تمدن‌ساز هستیم، هیچ سوالی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.

وی با تاکید بر اینکه همه پژوهش‌ها باید بر اساس شناخت نیازهای زمان باشد، افزود: پژوهش و تحقیق باید با یک کار مداوم همه ابعادنگر و نه یک بعد خاص و همه جوانب دیده شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر لزوم نوگرایی و ابانداشتن از مطرح کردن مسائل نو، اضافه کرد: پژوهشگر و محقق باید حضوری دقیق در مسائل داشته باشد و نتیجه کار مظهر یک گشایش در زندگی مردم باشد.

وی گفت: امروز با مسائل و مشکلاتی روبرو هستیم و نگاه مردم به روحانیت است؛ به رغم فضاسازی‌هایی که علیه روحانیت انجام شده است، ولی امروز مطمئن‌ترین گروه مرجع در بین مردم در سراسر عالم روحانیت است.

رئیسی با اشاره به تفاوت‌های روحانیت با دیگر علما، بیان کرد: رمز موفقیت علما این است که روحانیت در دل مردم جای گرفته‌اند و خودشان پیشتاز هستند و می‌بینیم که در دوران دفاع مقدس نیز روحانیت بیشترین شهید را داشته است.

وی با اشاره به وظایف روحانیت در زمینه تعلیم و تربیت جامعه و مبارزه با کجی‌ها و همچنین مباره با مفاسد، افزود: مبارزه با جهل و بی‌تدبیری از وظایف و رسالت‌های روحانیت است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: علی‌رغم همه دشمنی‌ها در عالم، امروز دست پیروزی با جبهه اسلام و جبهه مبارزه با استعمار و استکبار است و حق‌خواهان عالم دست برتر را دارند. هیچ‌گاه نمی‌توان کشتار مسلمانان در نیجریه و آفریقا را بی‌نتیجه دانست بلکه هر مجاهدی که بر زمین می‌افتد مجاهدان متعددی بلند می‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار