خبرهای داغ:
نایب رئیس دوم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری دهمین اجلاسیه سراسری علمای بلاد با حضور حدود 2 هزار نفر از شخصیت‌های برجسته دینی و سخنرانی آیت‌الله جعفر سبحانی و آیت‌الله محمد یزدی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۶۳۰۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
دهمین اجلاسیه سراسری علمای بلاد برگزار می‌شود/ موضع‌گیری جامعه مدرسین برای تصویب قانون داماتو
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با علمای بلاد امسال طی 17 و 18 آذرماه در شهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار می‌شود، گفت: نشست‌های گذشته با عناوین مختلف از جمله وظایف روحانیت، ضرورت حفظ و تداوم وحدت و تقویت همدلی حوزه و دانشگاه برگزار شده است.

وی از برگزاری کمیسیون‌های تخصصی در حاشیه اجلاسیه‌های سراسری یاد کرد و افزود: جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد حوزوی قبل و بعد از انقلاب دغدغه دینداری و دینمداری را داشته و برای تحقق منویات امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی تلاش کرده است.

نایب رئیس دوم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ارتباط وسیع با بزرگان، علما، اساتید، فضلا و شخصیت‌های دینی استان‌های مختلف کشور یکی از رسالت‌های جامعه مدرسین بوده که از سال 87 تاکنون در راستای تحقق این هدف هفت اجلاسیه منطقه‌ای و 9 اجلاسیه سراسری برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با محوریت «حوزه انقلابی بایسته‌ها و راهکارها» برگزار می‌شود، اضافه کرد: کمیسیون‌های تخصصی حوزه و روحانیت، نقش حوزه انقلابی در تبیین مبانی و اهداف انقلاب اسلامی، نقش حوزه انقلابی در رویارویی با تحولات و آسیب‌های اجتماعی، نقش حوزه انقلابی در ارتقای فرهنگ دینی جامعه و نقش حوزه انقلابی در عرصه بین‌الملل فعالیت مقدماتی خود را از دو ماه گذشته آغاز کرده و مباحث اصلی خود را در 17 آذرماه مورد بررسی قرار می‌دهند.

حسینی بوشهری به برگزاری دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با سخنرانی آیت‌الله جعفر سبحانی و آیت‌الله محمد یزدی اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از نظرات علما و فضلا از دیگر برنامه‌های دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواهد بود.

وی با بیان اینکه حدود 2 هزار نفر از علمای بلاد به این اجلاسیه دعوت شده‌اند، خاطرنشان کرد: ویژه‌نامه مشخصی با استفاده از مصاحبه با اعضای جامعه مدرسین تهیه و در روز اجلاسیه میان علما توزیع می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، روحانیون نهادها، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، اعضای مجمع فضلا و اساتید حوزه و نمایندگان بیوت مراجع تقلید در این اجلاسیه حضور می‌یابند.

وی با تاکید بر اینکه 10 کمیته مقدماتی برای برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین فعالیت خود را از ماه‌های گذشته آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت ویژه اجرایی کردن راهکارهای عملیاتی اجلاسیه‌های سراسری در جامعه را دنبال کرده است.

حسینی بوشهری یادآور شد: امیدواریم در دوره‌های آینده این اجلاسیه را در سطح بین‌المللی دنبال کنیم چراکه شخصیت‌های انقلابی بسیاری در کشورهای مختلف حضور دارند که می‌توانند در راستای تحقق اهداف مورد نظر مشارکت کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه حوزه انقلابی باید در راستای کاهش مشکلات روز جامعه اسلامی کوشا باشد، اظهار کرد: بخشی از سخنرانی‌ها و بیانیه پایانی اجلاسیه به تهدیدهای مکرر آمریکا و تصویب قانون داماتو در راستای تحریم 10 ساله ایران اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست روز گذشته خود به صورت جدی موضوع تحریم 10 ساله ایران را مورد بررسی قرار داده‌اند، ادامه داد: موضع‌گیری‌های لازم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این راستا انجام می‌شود.

حسینی بوشهری گفت: روحانیت با حضور خود در هر بخشی توانسته دشمنان را مایوس کند به همین علت دشمنان نسبت به توانایی این ظرفیت بزرگ آگاهی دارند و برای بی‌تفاوتی این قشر نسبت به انقلاب تلاش می‌کنند در حالی که رویش‌های انقلابی در حوزه فراوان است و با سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم انقلابی ماندن حوزه تحرک جدیدی در میان روحانیون آغاز شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها