خبرهای داغ:
در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم مطرح شد

ضرورت برنامه‌ریزی برای برگزاری مناسب دهه بصیرت در استان قم

مدیران استان قم در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بر ضرورت برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه بهتر دهه بصیرت در قم تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۸۶۳۱۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
ضرورت برنامه‌ریزی برای برگزاری مناسب دهه بصیرت در استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با حضور آیت‌الله اعرافی و جمعی از مدیران استان ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد.

موضوع این جلسه برنامه‌های مربوط به بزرگداشت دهه بصیرت بود، این دهه از 9 دی آغاز می‌شود و تا 19 دی ادامه دارد.

نصرت‌الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به دیدار مردم استان با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مردم استان قم در روز یکشنبه 19 دی‌ماه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد و این دیدار قطعی شده، دیدار مردم استان با رهبر معظم انقلاب یک دیدار استثنایی است.

وی ادامه داد: در حالی که اکثر دیدارهای عمومی مقام معظم رهبری روزهای چهارشنبه است، اما ایشان همیشه در روز 19 دی با مردم استان قم دیدار می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم در ادامه این جلسه با اشاره به برنامه‌های این نهاد در دهه بصیرت گفت: صدا و سیمای مرکز قم برنامه‌هایی را در حوزه تبیینی و تهییجی به مناسبت دهه بصیرت تهیه کرده و جدول پخش این برنامه‌ها در آن ایام بسته شده است.

وی افزود: صدا و سیمای مرکز قم برنامه‌های خبری مربوط به دهه بصیرت را پیش از این دهه شروع می‌کند و صحبت‌های مراجع عظام تقلید در خصوص دهه بصیرت از سوی این مرکز پوشش داده خواهد شد. همچنین هماهنگی‌های لازم را برای پخش زنده همایش بزرگ مربوط به دهه بصیرت از شهر قم را انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن اکبری مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به دهه بصیرت گفت: پرداختن به بحث بصیرت یک امر ضروری است و باید برنامه‌های مربوط به دهه بصیرت را از هم‌اکنون شروع کنیم.

وی ادامه داد: گاهی به دلیل مشکلات برخی از اصول فراموش می‌شود، ولی یادآوری کردن این اصول ضروری است لذا باید مطبوعات استان قم هم در زمینه برگزاری دهه بصیرت هماهنگ و فعال باشند و فضاسازی درست و صحیح را در این خصوص در شهر قم شاهد باشیم.

حمیدرضا عابدی خرسند مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم هم در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص فضاسازی شهری در قم گفت: طی ماه‌های اخیر اتفاقات خوبی در خصوص تبلیغات محیطی در این شهر اتفاق افتاده است و فضاهای تبلیغاتی در شهر قم یکپارچه شدند.

وی افزود: در دهه بصیرت که یک دهه انقلابی است باید محتوای مناسب در شهر اکران شود و گرنه صرف یادآوری این مناسبت با پلاکارد فایده‌ای ندارد، اگر به دنبال این هستیم که مردم را جذب کنیم و محتوای مناسب را به آن‌ها انتقال دهیم باید فضاسازی شهری از لحاظ گرافیکی در سطح بالایی باشد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در بخش پایانی این جلسه با اشاره به واقعه 19 دی اظهار کرد: این واقعه سابقه تاریخی مردم قم در نهضت انقلاب اسلامی بوده، واقعه 19 دی به غیر از اینکه شناسنامه انقلاب است، شناسنامه حوزه‌های علمیه و مردم قم هم به شمار می‌رود و دستگاه‌های مختلف در استان از جمله حوزه‌ها باید از این شناسنامه فرهنگی صیانت کنند.

وی ادامه داد: باید به نسل جوان در شهر قم بگوییم که شناسنامه این شهر در انقلاب اسلامی واقعه 19 دی بوده است تا آن‌ها به پیشینه تاریخی شهرشان افتخار کنند، از شهر قم قیامی برخاست که جهانی را مورد تاثیر قرار داد. مردم قم باید نسبت به ارزش‌های انقلابی احساس افتخار داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: بنده در راهیپمایی مردم قم در روز 19 دی سال 1356 حضور داشتم، قیام مردم قم در این روز جرقه ای برای شروع انقلاب اسلامی بود و شهر قم را می‌توان به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی معرفی کرد، اکنون به برکت انقلاب اسلامی بیش از 30 هزار طلبه خارجی در شهر قم به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.

وی با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امواج مقاومت و نهضت‌های اسلامی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان شکل گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار