خبرهای داغ:
دبیر کل اولین اجلاسیه ملی چهار هزار شهید استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ویژه برنامه های پیش رو اجلاسیه را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۷۸۶۳۴۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان و دبیر کل اولین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان صبح امروز (شنبه 13 آذر)در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه ریزی مدون و همه جانبه برای برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان که مطالبه مردم ولایتمدار وشهید پرور گلستان بوده ، از دو سال پیش ادامه دارد که این برنامه ها با مشارکت دادن اقوام و مذاهب و اقشار مختلف و با ایجاد عمق فرهنگی در حوزه دفاع مقدس به دنبال استخراج گنج عظیم این دوران است .

صادقی افزود: در همین راستا استانداری گلستان و دستگاههای دیگر نیز بسیج و همراه شدند و شورای سیاستگزاری در سطح کلان استان و شورای اجرایی نیز در سطح فرمانداران و شهرستانها تشکیل شد و در کنار آن 11 زیر گروه نیز به بررسی کیفیت و روند برگزاری اجلاسیه کمک می کنند .

وی تصریح کرد: تا امروز7 جلسه شورای سیاستگزاری برگزار شده که هشتمین آن نیز بعد از نماز ظهر و عصر امروز برگزار می شود و یکی از ویژگی های شورای سیاستگزاری تنوع مسائل و برنامه های فرهنگی بوده و بنا داریم با یک شیب ملایم تا 25 آذر این عملیات بزرگ فرهنگی را در استان گلستان به اجرا در آوریم .

صادقی با اشاره به برنامه های این اجلاسیه افزود: در تابستان امسال با حضور نوجوانان و جوانان و همراهی اداره ورزش و جوانان المپیاد ورزشی را داشتیم که با استقبال خوبی مواجه شد و در ادامه نیز برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان و شمال کشور نیز از جمله برنامه های بزرگ در این راستا بود .

دبیر اولین اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان خاطرنشان ساخت : یکی از مهمترین کارهایی که انجام شد کسب و جمع آوری اطلاعات رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان است که این آمار برای بعد از اجلاسیه و برای همه کسانی که علاقه مند هستند به عنوان منبع و مرجع می تواند در اختیار قرار داشته باشد .

صادقی گفت: ما در استان گلستان 42240 رزمنده ، 4 هزار شهید ، 13129 جانباز و 1171 آزاده داریم . همچنین در راستای اجلاسیه 445 برگ سند ، 55 هزار قطعه عکس ، 1100 فایل صوتی ، 2001 فایل تصویری و1000 ساعت فیلم از مناطق عملیاتی که برای هر صاحب نظری می تواند مرجع باشد، جمع آوری شد.

فرمانده سپاه استان اضافه کرد: تالیف 118 کتاب در حوزه تاریخ مستند دفاع مقدس در قالب داستان ، رمان ، شعر و خاطره و مقاله نیز از کارهای مهم بوده که 10 اثر به عنوان برتر احصا شده و کتاب سه جلدی نقش استان در دفاع مقدس نیز از جمله کتابهایی است که می تواند برای همه علاقه مندان منبع و مرجع باشد .

سردار صادقی یادآور شد: 42 طرح پژوهشی در استان انجام شد و 66 پایان نامه با عنوان ادبیات پایداری تدوین شده که می تواند برای دانشجویان منبع خوبی باشد و همچنین از 26 پایان نامه نیز حمایت کردیم که توانسته اند برشی به تحقیقات و پژوهش در زمینه دفاع مقدس داشته باشند .

وی تاکید کرد: در فضای مجازی نیز اقدامات مناسبی جهت اطلاع رسانی و اخبار ، تور مجازی زیارت شهدا، یادواره کجا برویم و انجام شده و چندین فعالیت دیگر نیز در دستور کار قرار دارد .

دبیر اجلاسیه شهدای گلستان با بیان اینکه تا الان و در راستای اجلاسیه 1323 یادواره شهدا برگزار شده تصریح کرد: در حوزه تولید فیلم و صدا تاکنون 4 هزار و 31 دقیقه تولید داشتیم که تولید سریال 13 قسمتی بازگشت ، تولید فیلم کوتاه 90 دقیقه ای این خانه پلاک ندارد ، تولید مستند تک چرخ ، پرواز در قلاویزان ، زندگی امیران شهید کمانگری ، اسدالله پور و خسروی و فیلم پویانمایی شهدیان طاهری ، قهرمانی و کاظمی از ان جمله اند .

سردار صادقی افزود: همچنین 9035 دقیقه نیز در حوزه صدا تولید داشتیم که می توان به برنامه هایی چون یک جرعه عاشقی ، ساعت به وقت ماه ، مستند مدافعان حرم و مستند رادیویی سرداران و امیران استان اشاره کرد.

وی بیان داشت: استان گلستان 4 هزار شهید و 500 جانباز دارد که بعضا 70 درصد به بالا هستند و قصد داریم در راستای اجلاسیه به همه آنها سرکشی کنیم و تندیس افتخار نیز به این خانواده ها تقدیم شود و همچنین برنامه تکریم از معسرین استان نیز همزمان با ولادت پیامبر اعظم (ص) به تعداد 4 هزار بسته به نیت چهار هزار شهید انجام خواهد شد.

صادقی اظهار داشت: از تاریخ 17 آذرماه به مدت 4 شب نیز هر شب یکی از عملیاتهای دوران دفاع مقدس برای نمایش مردمی در منطقه جرجان شهر گرگان به اجرا در خواهد آمد .

وی به تولید سرود ویژه اجلاسیه اشاره کرد و گفت  : این سرود توسط هنرمند ارزشی آقای گلریز اجرا می شود که تهیه محتوا و شعر آن در استان انجام شده و روز 25 آذرماه همزمان با اجلاسیه در گرگان اجرا می شود.

فرمانده سپاه نینوا دهکده مقاومت را یک ظرفیت عظیم برای استان دانست و تاکید کرد: این مجموعه آماده می شود تا بعد از اجلاسیه بتواند حامل پیام و دستاوردهای اجلاسیه و نگهداری آثار آن باشد .

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها