خبرهای داغ:
دبیر همایش حوزه انقلابی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاکید کرد
دبیر همایش حوزه انقلابی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: به جای این‌که شبهات 100 سال پیش را با طلبه‌ها در میان بگذاریم، باید به شبهات و سؤالات امروز نظام اسلامی بپردازیم.
کد خبر: ۸۷۸۶۳۵۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
لزوم پاسخگویی به شبهات علیه نظام اسلامی برای طلاب
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علی کشوری در نخستین پیش نشست همایش «ملی حوزه انقلابی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» که در مدرسه امام باقر(ع) قم برگزار شد با اشاره به حوزه انقلابی  گفت: حوزه علمیه باید سؤالات و نیازهای نظام اسلامی و جامعه اسلامی را بشناسد و نسبت به پاسخ‌ آن‌ها احساس وظیفه کند که این مبنا، مبنای همایش ملی حوزه انقلابی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

وی افزود: این سخن بدین معنا است که ممکن است کسانی اندیشه‌های انقلاب را بشناسند، سخنرانی درباره آن هم کرده باشند و ممکن است درباره مفهوم الگوی اسلامی ایرانی جلساتی گذاشته و آن را هم شرح داده باشند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود: ممکن است بگویند رهبر انقلاب 11 سال پیش در استان سمنان در میان قشر دانشجو و طلاب گفتند «ما نیاز به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت داریم» آن‌ها این مسئله را شرح دهند، اما بالاتر از این نروند؛ یعنی به‌دنبال این مسئله نروند که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت حالا چطور باید تولید شود و مبانی دینی آن چه چیزهای هست و به‌عنوان مسئله نظام  به آن پاسخ ندهند.

کشوری گفت: امروز  100 مسئله روی میز نظام است اگر پاسخ دینی به آن داده نشود حل نخواهند شد. باید ابتدا این مسائل را بازخوانی کنید، ببینیم چند مسئله  الان در سال جدید بر روی میز نظام قرار دارد که پاسخ داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید از این مسائل اطلاع داشته باشند تا در طول دوران تحصیل و تحقیق زمانی که به آیات و روایات و استاد فن رجوع می‌کنند پاسخ این سؤالات را استخراج و به دست بیاورد.

کشوری گفت: به‌جای اینکه شبهات 100 سال پیش را با طلبه‌ها در میان بگذاریم، باید به شبهات و سؤالات امروز نظام اسلامی بپردازیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها