خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی در این کنگره، گفت: شاعران آئینی باید در بیان حقایق عاشورا و خرافه زدایی و ارئه آثار ادبی پاک تلاش کنند.
کد خبر: ۸۷۸۶۳۸۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدحسن چمیده فر با اشاره به ورود برخی فرهنگ‌های غلط غربی به فرهنگ عاشورایی و شعرهای آئینی اظهار داشت: انحراف، بدعت و حتی تحریف های بسیاری به واسطه نفوذ فرهنگ غربی به حوزه شعر آئینی و فرهنگ ناب عاشورایی برای سوز و گداز و گریه انداختن مردم وارد شده است .

وی مهم ترین وظیفه شاعران آئینی و اصحاب فرهنگ و قلم را تولید محصولات ادبی پاک و به دور از تحریف برای اشاعه ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: شاعران آئینی، باید در خرافه زدایی از نهضت عاشورا و بیان حقایق کربلا بیش از پیش تلاش کنند .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر نیز در این مراسم گفت: 520 اثر در بخش ترکی و فارسی با موضوع عاشورا و بخش ویژه مدافعان حرم به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود که از این تعداد سه اثر در بخش فارسی و سه اثر در بخش ترکی و دو اثر در بخش مدافعان حرم برگزیده شدند. .

بهمن سلمانی افزود: در پنجمین کنگره شعر عاشورایی سوگ قلم شاعرانی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، اصفهان و تهران حضور داشتند .

آثار ابراهیم قبله آرباطان از تبریز، الهه سلطانی از یزد و عارفه دولتی از آذرشهر در بخش فارسی به ترتیب به عنوان نفرات نخست تا سوم برگزیده شدند .

در بخش شعر ترکی نیز اثر بلال کمالی از تبریز رتبه نخست و آثار ناصر دوستی از زنجان و بابک اسلامی از اهر، دوم و سوم شد .

در بخش ویژه مدافعان حرم آثار حسن پاکزاد از زنجان و بهنام شاه نعمتی از گوگان رتبه نخست را کسب کرد.

ارسال نظرات