در روستاییان چشمه استان چهار محال و بختیاری برگزار شد
یادواره شهید دریاقلی سورانی (ناجی آبادان)‌و ۴۲ شهید دهستان در روستای یان چشمه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۶۴۱۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، یادواره  شهید دریاقلی سورانی با حضور مسولین استانی و شهرستانی، خانواده های شهدا و ایثارگران و سخنرانی دكتر عبداله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان در سالن غدیر برگزار شد.

دكتر عبداله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان در این مراسم، ضمن تاكید بر اهمیت برگزاری یادواره شهدا گفت: یكی از مزایای برگزاری یادواره ها جذب همه قشرها و جریان های سیاسی در كنار هم و بدور از همه حواشی سیاسی می باشد، كه ما هیچ تجمع و گردهمایی را نمی توانیم پیدا كنیم این ویژگی را داشته باشد.

وی ضمن تجلیل از شهید دریاقلی سورانی، راز ماندگاری وی را تصمیم صیحح و به موقع و لحظه ای دانست وافزود: اگر دریاقلی سورانی در آن لحظه كه نیروهای بعثی وارد كوی ذوالفقاریه شدند تصمیم لحظه ای و مهم خود را نگرفته بود، شاید سرنوشت جنگ تغیر می کرد و شهرهای ما یكی پس از دیگری به دست دشمن بعثی اشغال می شد.

وی، سپس به تبیین ارزش خون شهید پرداخت و ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند" اگر بگویم در قبال خون شهدا خاک خرمشهر را آزاد كردیم ارزش شهیدان را پایین آورده ایم، جنگ ما جنگ ایمان و عقیده و ارزش بوده و كل سرزمین خرمشهر ارزش خون یك شهید را ندارد".

این فعال رسانه ای، ضمن اشاره به اهمیت خاطرات و وصیت نامه شهدا گفت: با توجه به اینكه اكثر خانواده های شاهد و ایثارگر ما به سن كهولت رسیده اند و این ها گنجینه ای از خاطرات شهدا هستند لازم است كه تمام خاطرات شهیدان ثبت و ضبط گردد.

در پایان این یادواره از تابلو تمثال شهید دریاقلی سورانی ناجی آبادان و شهدای روستای یان چشمه رونمایی شد.

 


ارسال نظرات