فرمانده موفق سازمان بسیج مستضعفین درجشنواره سراسری مالک اشتر:
سجاد بابازاده بسیجی پایگاه مقاومت شهید رحیم واحدی ناحیه مقاومت بسیج عشایری اردبیل(اصلاندوز) عنوان موفق ترین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین را در جشنواره سراسری مالک اشتر کسب کرد و به آرزوی دوران کودکی اش که شرفیابی به محضر رهبر انقلاب بود، دست پیدا کرد.
کد خبر: ۸۷۸۶۴۱۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج،سجاد بابازاده فرمانده بسیجی ۲۷ ساله پایگاه مقاومت شهید رحیم واحدی ناحیه مقاومت بسیج عشایری اردبیل(اصلاندوز) است که توانست امسال به همت بسیجیان پایگاهش عنوان "موفق ترین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین" را در سومین جشنواره سراسری مالک اشتر کسب کند و محضر مقام معظم رهبری شرفیاب شود.

سجاد بابا زاده از سال ۱۳۸۰ به عضویت بسیج مستضعفین درآمد و از سال ۱۳۹۴ نیز به فرماندهی پایگاه شهید رحیم واحدی اصلاندوز منصوب و در نخستین سال حضور خود با عنایات پروردگار موفق به کسب عنوان فرمانده نمونه کشوری شد.

وی از نحوه ی آشنایی اش با بسیج گفت: توجه به اینکه از همان دوران کودکی اهل مسجد و نماز خواندن بودم، از این طریق با پایگاه نیز آشنا شدم در نهایت با جذب در بسیج و تعاملاتی را هم در این راستا انجام دادم و تا به امروز هم در بیشتر عرصه ها خدمتگزار بسیج و بسیجیان هستم.

فرمانده موفق سازمان بسیج مستضعفین که خود را سرباز کوچک رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای می داند، همچنین افزود: "بیش از یکسال بعنوان خدمتگزار در این پایگاه مشغول فعالیت هستم و با توکل بر خداوند و ائمه اطهار(ع) و با کمک اعضای شورای پایگاه، در جهت اجرای برنامه های محوله تمام کوشش خود را بکار گرفتیم تا شاید در رهگذر آن بتوانیم گامی هر چند کوتاه در جهت سرافرازی ایران اسلامی که حاصل مجاهدت های معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، شهدا و مقام معظم رهبری است برداریم و شرمنده آنها نشویم".

بابازاده در خصوص مهمترین برنامه هایی که در پایگاه به انجام رسانده به برگزاری حلقه های صالحین و کیفی سازی آن، برگزاری رزمایش گردان عاشورا و گردان بیت المقدس، کسب رتبه برتر شباب، کسب رتبه برتر سایت صالحین، اجرای جوانه های صالحین در عرصه های متفاوت جهت غنی سازی اوقات فراغت بسیجیان، فعالیت های مرتبط با طرح دجالواره، اجرای دقیق و کامل برنامه های ابلاغی، اشاره کرد.

از دیگر فعالیت های وی می توان تعامل با اقشار و خصوصا قشر روحانیت، تعامل با هیئت امنای مسجد، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری اردوهای تربیتی، برگزاری اردوهای جهادی در راستای محرومیت زدایی،برگزاری کلاسهای قرآن، تعامل مستمر اعضای شورا با پایگاه، اجرای طرح پیامک تلاوت نور بصورت ابتکاری، برگزاری مسابقات ورزشی، حمایت از فعالان اقتصاد مقاومتی با اعطای تسهیلات و دیدار با خانواده معظم شهدا، نام برد.

این بسیجی ۲۷ ساله حلقه های صالحین را یکی از طرح های ارزشی در جهت تعلیم و تریت فرزندان انقلاب و نسل جوان جامعه دانست که با کیفی سازی خوب و اصولی می توان گام های ارزشمندی برای رشد تربیتی بسیجیان پایگاه برداشت و گفت: "طرح صالحین خاک ریز مقابله با جنگ نرم است در واقع می توان گفت کشور را در مقابل جنگ نرم بیمه می کند.

وی که خود از خانواده معظم شهدای جاویدالاثر است، ضمن اشاره به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست" اظهار کرد: "بر ما واجب است که در وهله اول یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و با معرفی شهداء و ایثارگران به عنوان الگوهای راستین برای جوانان، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری آبروی کوچه ها،ا فتخار محله در جهت ترویج فرهنگ شهادت گامی هر چند کوتاه برداریم".

بابازاده با اشاره به اینکه هدف بسیج جذب و سازماندهی بسیجیان و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، فضای مجازی و غیره است و باید فعالیت ها و برنامه ها به نحو مطلوب انجام شود، مسجد را محور اصلی فعالیتهای بسیج دانست و گفت:"فضای مسجد باید سرشار از کارهای فرهنگی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشد تا از این طریق بتوان مسجد را به کانون تبلیغاتی و جذب حداکثر افراد تبدیل کرد".

وی ولایت پذیری و ولایت محوری را شاخصه مهم و اصلی بسیج و رکن اساسی این نهاد مقدس عنوان کرد که در پرتو این پشتوانه بزرگ و الهی و درک صحیح از آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) و کاربردی کردن آن در جای جای برنامه های بسیج می توان باعث جاودانگی این شجره طیبه شد.  

این فرمانده موفق دیدار با رهبری را غیر منتظره خواند و گفت: "صادقانه باید بگویم انتظار چنین پاداشی را نداشتم. زمانی که با ما از طریق ناحیه عشایری تماس گرفتند و اعلام کردند که منتخبین کشوری علاوه بر جشنواره مالک اشتر، به دیدار آقا مشرف خواهند شد خوشحال شدم و به آرزوی دوران کودکی و نوجوانی خود رسیدم".

بابازاده  دیدار با مقام معظم رهبری را رویایی واقعی توصیف کرد که قابل بیان نیست واظهار کرد: "یک بسیجی از یک منطقه عشایر نشین،موفق به دیدار مولا و مقتدای خویش می شود و این بزرگترین هدیه و نعمتی است که در طول دوران حضورم در بسیج شامل حالم شده و دنیایی می ارزد. این دیدار شیرین ترین خاطره زندگی ام شد.

وی در خصوص تفاوت بسیج دیروز با امروز گفت:"بسیجی دیروز هدفش دفاع از انقلاب بود به وسیله جنگ سخت و بسیجی امروز هدفش بایستی حفظ ارزشهای انقلاب باشد از طریق جنگ نرم و ادامه دهنده راه شهداء و در تمامی صحنه ها حضور فعال و پر نشاط و لبیک گویی به فرامین مقام معظم رهبری باشد".

فرمانده موفق سازمان بسیج مستضعفین، بسیجیان را به حضور فعال و مستمر در پایگاه توصیه کرد و افزود: "بنده به عنوان یک خدمتگذار در خدمت همه بسیجیان پایگاه هستم و بسیجیان باید بتوانند که خود را به حد عالی برسانند و توصیه من به عزیزان این است که مساجد را خالی نکنند و پایبند به نماز،قرآن،معاد و ولایت فقیه باشند.


ارسال نظرات