امام جمعه مشگین‌شهر گفت: مقام معظم رهبری رسماً نقض برجام توسط آمریکا را اعلام کرده است اما هنوز دولت مردان در مقابل نقض برجام موضع قوی نگرفته است و همچنان منتظر گشایش است.
کد خبر: ۸۷۸۶۴۱۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 12 آذر ماه با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: متاسفانه در هفته‌های گذشته تحریم دوباره ایران به تصویب نمایندگان و سنای آمریکا رسیده است و وعده‌ای آمریکا زیر پا گذاشته شد.

وی افزود: 23 خرداد ماه سال جاری وزیر امور خارجه ایران اظهار کرده بود که اگر تحریم‌ها دوباره اعمال و تمدید شود برجام نقض شده است و در چند روز گذشته نیز دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز اظهار کرده بود در صورت تمدید دوباره برجام لگد مال شده است.

وی ادامه داد: تمام ناظران بین المللی و کشورهای منطقه اظهار می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده اما آمریکا از این توافقات هیچ حسن نیتی نداشته است و رئیس جمهور آمریکا در آغاز سال جاری اعلام کرده بود که ایران باید به روح توافقات که همان (تغییر رفتار ایران با پسند امریکا) پایبند باشد و این روح توافق مورد تایید جمهوری اسلامی ایران نیست.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: مقام معظم رهبری رسماً نقض برجام توسط آمریکا را اعلام کرده است اما هنوز دولت مردان در مقابل نقض برجام موضع قوی نگرفته است و همچنان منتظر گشایش است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران انتظار دارند تیم مذاکره کننده از ادامه همکاری با آمریکا جلوگیری کنند و به سرعت برنامه هسته‌ای ایران را طبق خواسته رهبری پیش رود و دولت مردان به این نقض برجام آمریکا پاسخ دهند.

حجت الاسلام باوقار با اشاره به حادثه تلخ قطار مشهد مقدس گفت: این حادثه بی تدبیری دیگر از دستگاه‌های اجرایی کشور بود که منجر به کشته شدن بیش از 50 نفر از زائران امام حسین (ع) شد؛ همچنین در کنار آن سرگردانی و بازگشت زائران امام حسین (ع) از مرز مهران و بدون اینکه وارد عراق شوند از دیگر بی تدبیری دستکاه‌های اجرایی است که بر رویتمام ضعف ها سرپروش گذاشته می‌شود.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: مسئله حقوق‌های نجمومی از دیگر دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که متاسفانه هنوز تکلیف آن مشخص نشده و همچنان سوالاتی در ذهن مردم وجود دارد که بی پاسخ مانده است.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت مردان در خصوص برخورد با عوامل حقوق‌های نجومی اهتمام جدی ندارد و برخورد قاطع با انان صورت نگرفته است و همچنان در مسئولیت هستند و دستگاه قضا نیز از کنار این موضوع به سادگی عبور می‌کند در حالی که دستگاه قضایی باید به عنوان مدعی العموم وارد عرصه شده و موضوع را به جد پیگیری کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه مجلس نیز در این راستا نظارت کافی و درستی نداشته است لذا عموم مردم از مسولین قضایی و دولت مردان انتظار دارند در این خصوص وارد عمل شده و موضوع را به جد پیگیری کنند.

ارسال نظرات