تامین مالی خرد برای کمک به اشتغال پایدار

طرح تاک با هدف جمع‌آوری سرمایه‌های خرد روستاییان اجرا می‌شود که با برنامه‌ریزی انجام شده می‌توان با استفاده از منابع بانکی در کنار منابع مالی جمع‌آوری شده در روستاها، به مصارف ضروری خانوارهای روستایی کمک کرد.
کد خبر: ۸۷۸۶۴۶۱
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرماندار نکا با اعلام اینکه این طرح از جمله برنامه‌های دولت و مصوب شورای عالی اشتغال کشور است که اعتبار مالی آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأمین می‌شود، یادآور شد: همه ما باید کمک‌کار اجرای این طرح برای کاهش مشکلات ناشی از بیکاری باشیم.

جعفر احمدی در حاشیه برگزاری جلسه برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تاک در نکا اظهار کرد: طرح تاک، راهی مناسب برای توسعه درآمد و کمک به اقتصاد خانواده‌های روستایی است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، زیرساخت‌های مناسب برای اجرای این طرح در روستاهای شهرستان نکا به عنوان پایلوت شرق مازندران فراهم شده و با آغاز به کار این طرح، شاهد شکوفایی در بخش اقتصاد روستایی خواهیم بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه رهبری با پیام اول سال، نقشه راه سال را در شعار اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، ترسیم کردند، بیان کرد: همه باید در راستای این شعار حرکت کرده و همه برنامه‌ریزی‌های در قالب این شعار و اهداف ترسیم شده توسط رهبری باشد.

احمدی گفت: خصوصی کردن فعالیت‌های دولت از جمله برنامه‌هایی است که با قوت در دست اجرا و اقدام است و به همین منظور، امیدواریم فرهنگ‌سازی مناسب برای اجرای این طرح یعنی اجرای طرح تأمین مالی خرد(تاک) توسط همه مسؤولان و مردم انجام شود.

وی با اعلام اینکه این طرح با هدف جمع‌آوری سرمایه‌های خرد روستاییان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده براساس این طرح می‌توان با استفاده از منابع بانکی در کنار منابع مالی جمع‌آوری شده در روستاها، به مصارف ضروری خانوارهای روستایی کمک کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا ادامه داد:‌ همه در قبال مردم این جامعه به عنوان ولی‌نعمتان خود مسؤول هستیم و لذا باید خدمات مناسب و در خور شأن به آنان ارائه دهیم تا مشکلات آنان را به حداقل برسانیم.

این مسؤول از مزیت‌های مهم این طرح را کاهش بروکراسی اداری و ضمانت‌های مختلف بانکی اعلام کرد و افزود: این طرح  مانند یک قرض‌الحسنه بومی و محلی برای خانوارها عمل می‌کند که در محلات مختلف توسط بانوان اجرا می‌شود.

احمدی اظهار کرد: در شرایط فعلی که برخی از روستاهای ما از وجود اشتغال پایدار مناسب رنج می‌برند، ایجاد این طرح می‌تواند در توسعه کسب‌ و کار، بسط عدالت اجتماعی و کاهش نرخ بیکاری روستاها موثر باشد.

وی افزود: در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور بخشداران هزار جریب و مرکزی، رئیس اداره بهزیستی، نمایندگان کمیته امداد و کارشناسان حوزه اشتغال برگزار شد، مقرر شد تا با هدف کمک به اقتصاد خانواده‌های روستایی، زیرساخت‌های اولیه، مشارکت جامعه هدف برای اجرای این طرح فراهم شود.

فرماندار نکا گفت: در این طرح علاوه بر افراد زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد، اقشار مختلف مردم هم می‌توانند در قالب گروه‌های 12 تا 15 نفره ثبت‌نام کنند تا با توسعه مشاغل و کسب و کار روستایی، بسترهای توسعه پایدار در روستاها فراهم شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها