مسئول بسیج اساتید مرکزی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
ذوالفقاری گفت: در حال حاضر در سطح دانشگاهها گرفتار ناهنجاری های فرهنگی هستیم یکی از کارهایی که بسیج اساتید باید انجام دهد شناسایی این ناهنجاری ها است.
کد خبر: ۸۷۸۶۵۳۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

محسن ذوالفقاری مسئول بسیج اساتید مرکزی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش بسیج در رفع معضلات فرهنگی کشور گفت: یکی از اهداف فرهنگی بسیج اساتید، تقویت حضور اساتید در صحنه های فرهنگی است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که اساتید بسیجی باید به تهعدات خود در رسالت های فرهنگی اجتماعی عمل کنند و حضور آنها در جامعه تقویت شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: راهکار این است که ما شبهات و تهدیدات دشمن را شناسایی کرده و در عرصه های فرهنگی شناختی نسبت به این مسائل به اساتید بسیجی دهیم. همچنین باید یک برنامه ریزی هدفمند داشته باشیم تا با شناسایی توانمندی تک تک اساتید بسیجی بتوانیم از آنها برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن استفاده کنیم.

مسئول بسیج اساتید مرکزی اظهار داشت: با توجه به برنامه های فرهنگی سازمان بسیج، اساتید جوان در حوزه معرفت دینی نیاز به تعمیق اندیشه های دینی دارند اگر بتوانیم برنامه های معرفتی دینی را در سازمان اجرا کنیم یکی دیگر از اهداف سازمان از نظر فرهنگی برآورده می شود.

ذوالفقاری گفت: در حال حاضر در سطح دانشگاهها گرفتار ناهنجاری های فرهنگی هستیم یکی از کارهایی که بسیج اساتید باید انجام دهد شناسایی این ناهنجاری ها است. ما در کانون های بسیج اساتید باید یک برنامه ریزی خوبی کنیم که ناهنجاری های موجود در دانشگاه را برطرف نماییم. مثلا اگر در عرصه منکرات در دانشگاه ها مشکل داریم باید برنامه خوبی در راستای توسعه امر و به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

وی افزود: یکی از کارهایی که در بسیج اساتید جای خالی آن احساس می شود بحث کارگروه های فرهنگی است که باید با تشکیل آنها در چالش های اعتقادی فرهنگی که دشمن در دانشگاه ها ایجاد می کند مبانی فکری آنها را به چالش بکشیم.

مسئول بسیج اساتید مرکزی عنوان کرد: یکی دیگر از کارهایی که باید کرد ترویج آموزه های دینی از سیره نبوی و ائمه اطهار و قرآن است. کارهایی که در هفته دفاع مقدس انجام می شود تلاشی است برای تحکیم فرهنگ شهادت و ایثار که باید مستمر باشد و در طول سال ادامه پیدا کند. بحث تامل بیشتر در عرصه فرهنگ فضای مجازی سفارش می شود که اساتید باید حضور موثر داشته باشند.

ارسال نظرات