خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: چهار هزار و 306 دانشجو زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هستند.
کد خبر: ۸۷۸۶۵۳۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به 16 آذر، روز دانشجو و گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای دانشجو بیان کرد: در این روز دانشجویان حق طلب در برابر استبداد و استعمار غرب به پا خاستند تا سند دیگری از روحیه‌ی استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی جوانان کشورمان را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

وی افزود: طی دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان دانشجو نقش موثری در پیروزی‌های 8 سال دفاع مقدس داشتند که دانشجویان استان قزوین همانند سایر دانشجویان سراسر کشور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و شجاعانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه 41 دانشجوی استان قزوین با حضور در میدان‌های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند، مطرح کرد: امروز نیز یادگاران شهدا و ایثارگران استان در دانشگاه‌های مختلف با آموختن علم و عمل به پاسداری از دستاوردهای شهدا پرداخته و در راستای توسعه‌ی فرهنگی و استقلال ایران اسلامی حضور فعال دارند.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه چهار هزار و 306 دانشجوی شاهد و ایثارگر زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هستند، گفت: از آمار یاد شده 66 درصد دانشجویان بومی و 34 درصد آنان نیز غیربومی می‌باشند که از سایر استان‌ها برای ادامه‌ی تحصیل به استان قزوین آمده‌اند.
وی در خاتمه بیان کرد: از آمار یاد شده 961 دانشجو در مقطع کاردانی، یک هزار و 891 دانشجو در مقطع کارشناسی، یک هزار و 368 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 76 دانشجو در مقطع دکتری و 10 دانشجو نیز در حال تحصیل در زمینه‌ی پزشکی تخصصی هستند که در 61 دانشگاه‌ استان قزوین مشغول به تحصیل می‌باشند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها