خبرهای داغ:
دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه، از برگزاری این همایش با حضور اندیشمندانی از 20 کشور جهان در روزهای هفدهم و هجدهم آذر ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۶۵۹۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در دیدار اعضای ستاد برگزاری دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی با آیت الله مکارم شیرازی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه این همایش پرداخت و گفت: دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی روزهای هفدهم و هجدهم آذرماه در قم برگزار می‌شود.

وی با بیان در این همایش ده‌ها نفر اندیشمند و پژوهشگر از  20 کشور جهان حضور خواهند داشت، اظهار کرد: دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و مشارکت علمی مؤسسات آموزشی و پژوهشی حوزوی برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی اصول و ارزش‌های اخلاقی مشترک در ادیان و نقش دین در رویکرد بشردوستانه، افراد و مکان‌های مورد حمایت در زمان درگیری مسلحانه، حمایت و حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی با تأکید بر جایگاه و دسترسی آب و وضعیت اجساد و مفقودان در درگیری‌های مسلح را محورهای چهارگانه این همایش برشمرد.

وی برگزاری این همایش را در تغییر نگاه جهانیان به اسلام و فقه شیعه مهم ارزیابی کرد و با اشاره به غنای بالا و ادبیات قوی و گسترده فقه شیعه نسبت به مسائل حقوق بشردوستانه تأکید کرد: باید در قالب چنین همایش‌ها و گفت‌وگوهایی این مبانی غنی را با قوت بهتر و بیشتری به جهانیان ارائه کنیم.
ارسال نظرات